117 ANIVERSARI DEL SEU NAIXEMENT
Lotte Reiniger, la pionera del cine d'animació que va inspirar Disney
L'artista alemanya, a qui avui Google ret homenatge, va ser precursora del cine d'animació amb les seves siluetes retallades en cartró
Google celebra aquest dijous, 2 de maig, el 117è aniversari del naixement de l'artista i cineasta alemanya Charlotte Reiniger (Charlottenburg, Imperi Alemany, després barri de Berlín, 2 de juny de 1899 - Dettenhausen, República Federal d'Alemanya, 19 de juny de 1981). Un bellíssim vídeo imitant les seves pel·lícules amb siluetes negres, com aquella sobre 'Les aventures del príncep Achmed (1926)- recorden la seva figura.
Amb unes estisores i un simple cartró va ser capaç de crear tot un univers que més tard va inspirar el món d'animació de Walt Disney.
Nascuda en una família de classe mitjana alemanya -encara que més tard adquiriria la nacionalitat britànica-, Reiniger es va interessar aviat pel cine i el teatre. Aviat va alternar amb la intel·lectualitat berlinesa d'entreguerres i una de les muses d'aquelles avantguardes.
MESTRA AMB LES ESTISORES
Amb les seves estisores va adquirir tanta mestria que era capaç de crear universos encantadors, criatures meravelloses, alfombres voladores, dimonis perversos i palaus de vidre amb un tros de paper negre.
Durant tres anys va preparar el seu primer film animat: 'Les aventures del príncep Achmed', que té l'honor de ser el primer llarg animat que es conserva (el primer llargmetratge animat sonor és de l'italoargentí Quirino Criatiani, ja que el cel·luloide es va reciclar una vegada es va veure la pel·lícula).
OBRES DE TEATRES I PUBLICITAT
Reiniger també va crear decorats per a obres de teatre, va conèixer Bertold Brecht i va rodar diversos anuncis.
Notícies relacionadesEls arguments de les seves pel·lícules gairebé sempre es van inspirar en contes populars de la seva època, tant en els seus inicis -como a la seva 'Ventafocs' del 1922- com en la seva època més prolífica -els anys 50, amb obres com 'Hansel i Gretel' (1955).
Les seves siluetes -inspirades en el vell teatre d'ombres vingut de l'Àsia- van tenir un gran èxit en la seva època i les va fer ballar al compàs d'òperes com 'Carmen', 'La flauta màgica' i 'Les noces de Fígaro.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Iván Espinosa de los Monteros: "Seria molt bo que el PP, Vox i Junts votessin una moció de censura"
- Apunts polítics de la setmana La ruptura amb el PSOE
- La gestió de la dana, anàlisi El repartiment de l’herència
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
- La gestió de la dana Les 14 estacions del viacrucis de Mazón
