L'OCELLET ESTÀ TRIST

Twitter, en caiguda lliure

La xarxa social, amb nou algoritme, perd dos milions d'usuaris i les seves accions es desplomen

twitterafp

twitterafp

1
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El nombre d'usuaris de Twitter no ha augmentat en el quart trimestre del 2015, cosa que confirma la necessitat imperiosa de la xarxa social de l'ocellet per seguir desenvolupant el seu producte, ampliar la seva audiència tranquil·litzar els inversors, la paciència dels quals s'està esgotant. D'aquí ve que aquest mateix dimecres, a més de difondre resultats, hagi confirmat el canvi en el seu 'timeline', anunciant que el seu nou algoritme prioritzarà els tuits més difosos. Molts usuaris han expressat el seu disgust per aquest canvi (amb el ' hashtag' #RIPTwitter), per això la companyia 'microblogging' ha resolt que aquest criteri pugui ser desactivat a gust del personal. No obstant, Twitter defensa que "la nova funció fa que es tuitegi i es retuitegi més, cosa que crea més comentaris i converses immediates". El temps dirà si això és així.

ESTANCATS

Els d'aquest dimecres eren els resultats trimestrals (octubre, novembre i desembre) més importants de les història de Twitter: s'esperava una alça de tres milions d'usuaris actius nous, però ¡n'han perdut dos milions! 

Twitter ha acabat el 2015 amb 320 milions d'usuaris actius, exactament el mateix nivell que els tres mesos anteriors. No obstant, excloent els usuaris que reben un servei reduït per SMS, hi va haver una disminució de 307 milions, a finals de setembre, als 305 milions, a finals de desembre.

Notícies relacionades

Les accions, és clar, estan en mínims (queien més del 5% en el tancament prolongat de Wall Street, just després de la presentació de resultats). L'empresa ara val uns 10.200 milions de dòlars a la Borsa de Nova York i ha caigut un 70% en els últims 12 mesos.

Pel que fa a ingressos, la companyia nord-americana ha assolit la meta de 710 milions, encara que el negoci ve gairebé tot pràcticament dels Estats Units, on només tenen un 20% d'usuaris. 

Temes:

Twitter