Mobilitat elèctrica
Renault inicia la revolució amb el Mégane E-Tech Elèctric
El Renault Mégane E-Tech Elèctric és l’abanderat de la ‘Renaulution’. Aquest vehicle endollable és el primer d’una ofensiva que portarà el Grup Renault a reposicionar les seves marques mentre aposta per l’electrificació.
Aquest Mégane aposta per una silueta SUV, dues opcions de potència, 130 i 218 CV, i una autonomia màxima de 470 quilòmetres.
Renault posarà a la venda la pròxima primavera el Mégane e-Tech Elèctric, una nova generació electrificada que, tot i que conserva el nom, s’allunya del conegut fins ara. En primer lloc perquè la carrosseria ofereix el format SUV, cosa que ja trenca els cànons del que fins ara havien sigut totes les generacions del Mégane. En segon lloc perquè les seves mesures són una mica més compactes ja que fa 4,21 metres de longitud, 1,78 d’amplada i 1,50 metres d’altura, tot i que la marca assegura que ofereix la mateixa habitabilitat i que els passatgers de les places posteriors disposen de més espai. Quant al maleter, ofereix una capacitat superior de 440 litres.
La gran novetat d’aquesta generació és la seva condició elèctrica. Gràcies a la nova plataforma CMF-EV, Renault ofereix dues versions de motor i bateria. Tots dos són totalment nous; la primera versió consta d’un propulsor de 130 CV associat a una bateria de 40 kWh que li concedeix una autonomia de 300 quilòmetres, mentre que la segona va amb un motor de 218 CV de potència i una bateria de 60 kWh que permet disposar d’una autonomia de 470 quilòmetres, així com de millors prestacions, ja que accelera de 0 a 100 km/h en 7,4 segons. Els temps de recàrrega poden anar des de les 8 hores en una wallbox de 7,4 kW per a una autonomia de 400 quilòmetres, fins a 30 minuts en un punt de recàrrega ràpida per disposar d’una autonomia de 300 quilòmetres.
A més d’una imatge diferent de les altres generacions del Mégane, també ofereix un interior renovat amb un tauler de control en el qual destaca la doble pantalla per a la instrumentació i el sistema multimèdia. Tant el selector del canvi com el dels modes de conducció van ancorats a la columna de direcció. Hi ha profusió de buits per guardar coses i en general la presentació està molt cuidada.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Televisió Pedro Piqueras i José Ribagorda confessen el gran disgust que tenien amb Sálvame: “Eren completament ridículs”
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
