Mobilitat elèctrica

Kia instal·larà una xarxa de càrrega ràpida a Espanya

  • La firma sud-coreana facilitarà la càrrega ràpida a les principals vies d’Espanya amb 40 carregadors ràpids instal·lats a la seva xarxa oficial de concessionaris que estaran oberts les 24 hores. 

Kia instal·larà una xarxa de càrrega ràpida a Espanya
2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Kia va arribar a l’Automobile Barcelona amb novetats importants, tant a nivell de producte com referent a la seva estratègia d’electrificació. La companyia sud-coreana va mostrar per primera vegada a Espanya dos models clau en els seus objectius, el tot camí 100% elèctric EV6 i el nou Sportage, i entre la seva oferta mecànica destaca una versió híbrida endollable per primera vegada. A més, va anunciar un acord per desplegar una xarxa de càrrega ràpida per tot Espanya. Tot, en el marc de la seva conversió de fabricant automobilístic a empresa de serveis i solucions de mobilitat sostenible per als seus clients.

Kia va començar el 2021presentant el nou logotip i la nova identitat visual, un canvi que arribava amb una variació del nom, deixant Kia Motors Corporation per dir-se Kia Corporation a seques. La premissa era clara: ja no és el motor el més important per a Kia, sinó el negoci que generarà la mobilitat en un futur digitalitzat i elèctric, des de, òbviament, els cotxes privats fins als serveis de mobilitat compartida i les noves formes de transport sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

Gamma endollable

En aquesta estratègia de transformació destaca el Pla S en el camp automobilístic, anunciat el 2020 per transformar Kia en una marca electrificada. Arribaran set nous elèctrics fins al 2027, comptant l’EV6, basats en la plataforma E-GMP de Hyundai-Kia i es desenvoluparan vehicles d’aplicacions específiques per a empreses. Paral·lelament, la gamma que fins ara es propulsava mitjançant la combustió tradicional s’electrificarà. De fet, només queda el Picanto en la gamma Kia sense opcions d’electrificació. 

El punt de partida, llavors, és bo. L’EV6 i l’Sportage encapçalen la revolució d’una marca que fa anys que inverteix en els cotxes endollables. Tant és així, que en la seva gamma es compten ja vuit vehicles que enganxen l’etiqueta ‘zero emissions’ de la DGT: els elèctrics e-Soul, e-Niro i EV6 i els híbrids endollables Niro PHEV, Ceed Tourer PHEV, Sorento PHEV, xCeed PHEV i Sportage PHEV. A tots aquests s’hi han de sumar les variants híbrides convencionals i microhíbrides en models com el mateix Ceed, l’Stonic o el Sorento.

Una xarxa de càrrega a l’altura

Notícies relacionades

Per si no fos prou, Kia, que torna a aspirar a liderar el canal privat del mercat a Espanya el 2021, ha pres la iniciativa per a la creació d’una xarxa de càrrega pública que permeti als clients recórrer les principals vies d’Espanya sense preocupar-se per la bateria. La marca sap que ara la principal preocupació de l’usuari de cotxes elèctrics és l’absència de carregadors en moltes carreteres i, per això, segons va confirmar a l’Automobile Barcelona, instal·larà, junt amb EDP, Energia de Portugal, una xarxa de 40 punts de càrrega ràpids en concessionaris de la seva xarxa oficial que estaran oberts les 24 hores del dia. 

Podran carregar 39 a 150 kW de potència, amb la qual cosa l’EV6 pot recuperar la totalitat de la seva autonomia, més de 500 quilòmetres, en 30 minuts. L’últim carregador tindrà una potència de 350 kW, inèdit a Espanya, capaç de carregar el 80% de l’EV6 en només 18 minuts. Aquests carregadors se sumaran a 217 més de menys potència que la marca ja té als concessionaris, tot i que aquests només estan disponibles en horari comercial. Tots els punts s’integraran a la plataforma KiaCharge i a Move On, l’equivalent d’EDP, que ja compta amb 260.000 punts a 26 països de tot Europa.