Mobilitat elèctrica

Cooltra, la millor oferta de mobilitat sostenible

La companyia líder en mobilitat sostenible assumeix el seu paper de servei amb l’increment d’oferta de ‘sharing’, amb nous productes i més presència a les principals ciutats europees.

Cooltra, la millor oferta de mobilitat sostenible

Cooltra

4
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La sostenibilitat és una obligació. Tenint en compte que actualment més del 70% de la població mundial viu en concentracions urbanes, i que segons l’ONU el 2050 aquesta xifra se situarà en el llindar del 80%, ordenar, distribuir, electrificar i fomentar la mobilitat compartida són elements clau per aconseguir aquest objectiu. Opcions com les de Cooltra adquireixen per això, des de ja mateix, tot el sentit del món. Disposar de la millor oferta per donar servei serà crucial en els pròxims anys. Cooltra s’avança al futur proposant solucions 100% sostenibles, amb models de mobilitat urbana atractius i funcionals, capaços de satisfer les necessitats de desplaçament a les grans ciutats.

La companyia, que va engegar a Barcelona el 2016 amb només 25 motocicletes a prop de la Sagrada Família, ha experimentat un creixement exponencial constant, fins i tot malgrat la pandèmia, perquè ha fet seu un esquema de mobilitat, ordenat i accessible. Tot per satisfer una societat canviant i en constant evolució. Timo Buetefisch, CEO i cofundador de la companyia, reconeix que «cada vegada hi ha menys necessitat de tenir en propietat una moto i més de disposar de solucions de mobilitat, com el motosharing o el bikesharing elèctric».

L’electrificació del parc, obligada per contribuir a la descarbonització, ha permès a Cooltra liderar l’ofensiva del ‘sharing’ oferint models sostenibles, pràctics i fàcils d’utilitzar pel ciutadà. De la mateixa manera, ha incrementat la seva proposta de servei per a les empreses, que juguen un paper destacat en la micromobilitat de les ciutats.

Actualment la companyia opera a Espanya, Portugal, Itàlia, França, Àustria i la República Txeca. Compta amb botigues físiques i un total de 100 punts de lloguer i recollida de vehicles. Els serveis de Cooltra es divideixen en Cooltra particulars (B2C) i Cooltra empreses (B2B). El primer disposa de diversos tipus de motos amb diferents cilindrades, elèctriques i de gasolina. Actualment compten amb una flota de 16.000 vehicles dels quals el 64% són elèctrics i el compromís de l’empresa és ser 100% elèctrica en els pròxims anys.

En la seva línia de lloguer per a particulars ofereix una ‘app’ perquè els usuaris disposin de diferents opcions en funció de les seves necessitats: poden llogar una moto elèctrica per minuts (‘motosharing’ elèctric) i pagar només pel viatge fet. També s’ha rellançat l’oferta de bicicletes elèctriques (‘bikesharing’ elèctric) a la ciutat de Barcelona. A més, es pot llogar una moto per dies (1 a 30 dies) o per mesos (1 a 60 mesos) a través de la modalitat de rènting. Aquest servei (‘motosharing’) està disponible a set ciutats europees: Barcelona, Madrid, València, Lisboa, París, Roma i Milà. Des de l’‘app’ un es pot moure per totes aquestes ciutats de forma àgil i sense contaminar. El servei ja compta amb 1,3 milions d’usuaris.

L’altra pota de la companyia està encaminada a oferir un excel·lent servei de mobilitat a les empreses, convertint-se en un company de viatge ideal. En aquest segment B2B ofereix la possibilitat de llogar motos i flotes de vehicles de dues i tres rodes per a companyies, autònoms, cossos policials, ajuntaments i d’altres. Aquestes modalitats es basen en diverses propostes. D’una banda hi ha el rènting a llarg termini, amb tot inclòs (manteniment, assegurança i tots els altres costos associats a l’ús d’una moto). També ofereix ‘motosharing’, amb lloguer de flotes de vehicles a dues rodes, sense claus i connectats a una ‘app’ gestionada pel client, perquè puguin controlar l’accés dels usuaris finals.

Aquest nou servei de rènting suma la tecnologia del ‘sharing’, treballada després d’una experiència d’èxit en les seves propostes de mobilitat urbana compartida, amb flotes de vehicles de nova generació. Damián Martín, mànager general d’aquest segment d’empreses, assenyala que «el lloguer d’un vehicle elèctric és més rendible per l’estalvi de combustible. Fet al qual s’ha de sumar l’eliminació de l’empremta de CO2, i això és una cosa que les empreses cada vegada tenen més en compte. A Cooltra estem molt contents de poder contribuir al servei que presten aquestes empreses».

Però per continuar evolucionant, Cooltra posa en marxa un nou servei de mobilitat compartida i sostenible per a empreses. Per a aquelles que ho desitgin, Cooltra ofereix tarifes planes del seu servei de ‘motosharing’ per a treballadors a les ciutats on funciona aquest servei. És ideal per facilitar les anades i vingudes de la feina a casa, per desplaçar-se durant la jornada per anar a reunions, etc. De forma sostenible. Està disponible a Barcelona, Madrid, València, Lisboa, Milà i Roma. En el cas de Barcelona, serveix tant per a ‘motosharing’ com ‘bikesharing’. L’empresa permet la possibilitat de contractar una tarifa plana mensual on disposaran de 17 a 35 minuts diaris per a treballadors que podran escollir entre diferents preus.

Notícies relacionades

Una altra alternativa a la tarifa plana és la compra de saldo del servei de ‘motosharing’. Empreses com Holaluz o Endesa utilitzen aquest servei. Cooltra ofereix la possibilitat d’adquirir paquets de saldo o crèdit. Les empreses compren quantitats de crèdit que després des de Cooltra es divideixen en la quantitat de codis amb el valor que ells vulguin. Es donen en forma de codis que s’ofereixen als empleats i clients perquè utilitzin els serveis de forma gratuïta o amb un descompte (entre un 19% fins un 31% per a la final), depenent de la quantitat comprada.

Aquest crèdit obre un ventall de possibilitats per utilitzar-lo. Les empreses aposten per oferir com a benefici de mobilitat els seus treballadors, per oferir-ho com a regal als seus clients i fins i tot per a campanyes conjuntes amb el Grup Cooltra on el reparteixen als nostres usuaris. Empreses com Huawei, Mango, Ferrovial o AXA, entre d’altres, s’han afegit a aquesta alternativa.

La bicicleta torna a Barcelona