EL PARTIT DE L’RCDE STADIUM

Vinícius liquida l’Espanyol i ajorna la celebració del Barça

L’equip d’Arbeloa guanya a Cornellà i s’evita el passadís en el clàssic del Camp Nou, on un empat és suficient per als blaugranes per ser campions. Els periquitos es preparen per patir.

Els blanc-i-blaus quedarien avui a tres punts del descens si el Sevilla guanya la Reial

Vinícius liquida l’Espanyol i ajorna la celebració del Barça
3
Es llegeix en minuts
Raúl Paniagua
Raúl Paniagua

Periodista

ver +

No hi va haver reacció miraculosa de l’Espanyol i el conjunt periquito va sumar ahir el seu partit número 17 sense guanyar. Si no havia vençut abans en tot el 2026, la lògica portava a dir que el Reial Madrid no era el rival propici per trencar la desastrosa ratxa. Ni tan sols el precedent del curs passat, quan l’equip de Manolo va sortir victoriós en la mateixa cita amb el gol de Romero, va encoratjar els blanc-i-blaus, que van sucumbir en la segona meitat davant un Vinícius colossal. El conjunt d’Arbeloa va salvar el primer match ball i es va evitar la humiliació del passadís en el clàssic del Camp Nou de diumenge vinent. Amb un empat en té prou el Barça per cantar la victòria.

Tots els culers estaven pendents del duel de Cornellà per completar un cap de setmana de glòria després del triomf a Pamplona. Si el Madrid no guanyava, el títol de Lliga hauria quedat ja certificat. És cert que en la primera meitat hi va haver partit. L’Espanyol va plantar cara i va tenir les seves opcions, però es va diluir després del descans i va acabar sumant un altre fiasco. Els periquitos es troben ara a cinc punts del descens, però si el Sevilla venç avui la Reial Societat, la distància es reduiria a tres. Un drama.

Manolo va encarar l’enfrontament amb tres novetats en el seu onze. Rubén Sánchez, Dolan i Roberto van suplir Pere Milla, Ngonge i Kike García. Va sorprendre especialment el primer, que va respondre a la confiança amb una actuació notable a la banda dreta. En els blancs, ni tan sols la baixa de Mbappé va obrir el camí a Gonzalo, que va continuar postergat a la banqueta.

Roberto va llançar per la borda la primera ocasió local poc abans que Vinícius topés amb el pal després que la pilota toqués El Hilali. El brasiler i el lateral de l’Hospitalet van mantenir un duel tens des de la posada en escena. El madridista, tan excitat com sempre, va veure una groga en ple enfrontament amb Omar, que va estar prop d’anar-se’n al carrer. El VAR el va salvar amb justícia. Gil Manzano, condicionat ja per l’enganxada entre tots dos, li va mostrar la vermella en una acció que va acabar finalment amb groga.

L’ocasió de Cabrera

El primer temps va avançar amb intensitat i desencert a parts iguals. Terrats va poder avançar els periquitos a la mitja hora, però va rematar malament, mentre Valverde i Brahim tampoc van encertar abans de l’últim intent de Cabrera desbaratat per Lunin. El central va rematar de cap un córner en una d’aquestes jugades que donaven punts en la primera volta, quan tot era felicitat per als blanc-i-blaus. El panorama ha canviat en la segona, en què s’acumulen les desgràcies per a un bloc que encara les quatre últimes jornades al túnel del terror.

Els jugadors del Madrid van tornar dels vestidors amb una pinya inèdita que no feia presagiar res de bo per als periquitos. Així va ser. Vinícius va decidir prolongar la lluita per la Lliga amb dos golassos, el primer després d’una paret amb Gonzalo, i el segon amb un míssil per l’escaire amb cop de taló previ inclòs de Bellingham. En 11 minuts, l’equip blanc va resoldre l’envit i va deixar sense respostes un Espanyol estèril i bloquejat.

Espanyol 0 - 2 Reial Madrid

ESPANYOL: Dmitrovic; El Hilali, Calero, Cabrera, Romero; Urko, Expósito, Rubén Sánchez, Terrats, Dolan; Roberto. Tècnic: Manolo González. Canvis: Pickel per Expósito (m. 62); Antoniu Roca per Rubén Sánchez (m. 62); Pere Milla per Dolan (m. 73); Kike García per Roberto (m. 73); Jofre per Terrats (m. 73).

REIAL MADRID: Lunin; Alexander-Arnold, Rüdiger, Huijsen, Mendy; Valverde, Tchouaméni, Bellingham, Thiago; Brahim, Vinícius. Tècnic: Álvaro Arbeloa. Canvis: Fran García per Mendy (m. 13); Gonzalo per Brahim (m. 53); Mastantuono per Thiago (m. 53); César Palacios per Vinícius (m. 84); Camavinga per Tchouaméni (m. 84).

GOLS: 0-1 (m. 55), Vinícius, després d’una paret amb Gonzalo; 0-2 (m. 66), Vinícius marca per l’escaire després d’un cop de taló de Bellingham.

ÀRBITRE: Gil Manzano, extremeny.

TARGETES: Brahim, Vinicius, El Hilali, Expósito, Alexander-Arnold, Gonzalo, Urko.

Notícies relacionades

ESTADI: RCDE Stadium.

ESPECTADORS: 31.733.