Escàndol en el futbol espanyol
La Cartuja aixeca el secretdel contracte amb Rubiales
El Consell de Transparència andalús va requerir a la societat de l’estadi sevillà, participat per la Junta i l’ajuntament, que difongués abans del 29 de març l’acord amb la RFEF.

El Consell de la Transparència i Protecció de Dades d’Andalusia va remetre el passat 14 de març un requeriment a la societat Estadio La Cartuja de Sevilla SA per exigir que fes públic en 15 dies el contracte que va firmar amb la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) per celebrar l’Eurocopa 2020 a Sevilla. Es va celebrar un any després a causa de la pandèmia.
Les obres que es van executar per adequar l’estadi estan sent investigades per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil dins del cas Supercopa que instrueix un jutjat a Majadahonda (Madrid) i que té en el focus l’entorn més pròxim de Luis Rubiales. En el requeriment es demana el contracte de seus, el document que es va firmar perquè l’estadi acollís els partits de l’Eurocopa. "Un model igual", expliquen, "per a les 11 seus que van acollir partits de futbol".
Negativa de Rubiales
Aquest contracte s’ha mantingut en secret fins ara. Va ser El Independiente el mitjà que va requerir via Consell de la Transparència l’acord firmat per la federació espanyola i l’estadi de La Cartuja, una societat de naturalesa pública, participada al 40% per la Junta d’Andalusia. Rubiales sempre es va negar a difondre aquest acord i fins i tot va acudir als tribunals per no aixecar el secret. Va al·legar que era "altament confidencial". Fonts del Govern andalús confirmen que la documentació es va remetre al Consell de la Transparència "fa tres dies", tot i que encara no ha sigut difosa.
Dins de les investigacions, la Guàrdia Civil va acudir a requerir informació, en una sèrie de registres oberts dimecres passat, a l’estadi de La Cartuja i a l’Ajuntament de Sevilla, a més de la seu federativa a Las Rozas i del domicili de Rubiales a Granada. Es buscava informació sobre les obres que amb caràcter d’urgència es van fer la primavera del 2021 per acollir l’Eurocopa, que va recaure en la capital sevillana després de la renúncia de Bilbao.
Quinze dies de termini
L’empresa Gruconsa va tenir dues adjudicacions per valor de 900.000 euros i un dels seus directius, Ángel González Segura, és germà del director jurídic de la RFEF, Pedro González Segura, que també va ser detingut dimecres i va ser posat en llibertat un dia després.
Notícies relacionadesLa Societat Estadio de la Cartuja tenia 15 dies, des del 14 de març, el termini expirava el 29 de març, Divendres Sant, per difondre el contracte de seus que va firmar amb la RFEF, segons la comunicació a què ha tingut accés El Correo de Andalucía del Grup Prensa Ibérica. Aquest document mai s’ha fet públic. Transparència ja va ordenar que fos difós però l’expresident de la RFEF va acudir als tribunals per frenar-ho.
La Junta d’Andalusia ha defensat que col·laborarà al màxim amb la justícia, ha garantit la "màxima transparència" i ha defensat que els contractes que es van firmar van ser legals i les obres es van executar.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Un patrimoni artístic L’encara incert futur de les pintures de Sixena: ¿tornaran a Aragó o seguiran al MNAC?