Víctor Francos plega del CSD després de presidir-lo cinc mesos
El polític català, que deixa diverses carpetes obertes, diu que es tracta d’«una decisió personal per iniciar un nou repte professional».
El president del Consell Superior d’Esports (CSD) des del juliol passat, Víctor Francos, va anunciar ahir la seva dimissió del càrrec. "El dia d’avui, vull anunciar la meva renúncia al càrrec de president del CSD, una decisió meditada que atén a raons professionals", va explicar en un comunicat. Francos, que va substituir fa cinc mesos en el càrrec José Manuel Franco, va dir que es tracta d’"una decisió personal per iniciar un nou repte professional".
Francos abandona el càrrec amb multitud de carpetes de màxima importància obertes. La més urgent té a veure amb la publicació de l’ordre ministerial que servirà de base per a l’elecció d’un nou president de la RFEF. La publicació definitiva del text al BOE s’està retardant a causa dels més de 1.400 folis d’al·legacions rebuts per les parts implicades, un volum per sobre de l’esperat. Els pròxims mesos, a més del procés electoral per designar un successor definitiu de Luis Rubiales al capdavant de la federació, el CSD també ha d’acabar de lligar els detalls del Mundial 2030, que Espanya organitzarà de manera conjunta amb Portugal i el Marroc, a més d’ultimar els detalls per a la gran cita esportiva del 2024, els Jocs Olímpics de París.
De fet, aquesta agenda era un dels arguments de la ministra d’Educació i Esports, Pilar Alegría, per mantenir Francos, malgrat que era un home de la plena confiança d’Iceta. La ministra estava determinada a conservar la seva confiança en ell, però ara haurà de buscar un substitut. n
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
