Víctor Francos plega del CSD després de presidir-lo cinc mesos
El polític català, que deixa diverses carpetes obertes, diu que es tracta d’«una decisió personal per iniciar un nou repte professional».
El president del Consell Superior d’Esports (CSD) des del juliol passat, Víctor Francos, va anunciar ahir la seva dimissió del càrrec. "El dia d’avui, vull anunciar la meva renúncia al càrrec de president del CSD, una decisió meditada que atén a raons professionals", va explicar en un comunicat. Francos, que va substituir fa cinc mesos en el càrrec José Manuel Franco, va dir que es tracta d’"una decisió personal per iniciar un nou repte professional".
Francos abandona el càrrec amb multitud de carpetes de màxima importància obertes. La més urgent té a veure amb la publicació de l’ordre ministerial que servirà de base per a l’elecció d’un nou president de la RFEF. La publicació definitiva del text al BOE s’està retardant a causa dels més de 1.400 folis d’al·legacions rebuts per les parts implicades, un volum per sobre de l’esperat. Els pròxims mesos, a més del procés electoral per designar un successor definitiu de Luis Rubiales al capdavant de la federació, el CSD també ha d’acabar de lligar els detalls del Mundial 2030, que Espanya organitzarà de manera conjunta amb Portugal i el Marroc, a més d’ultimar els detalls per a la gran cita esportiva del 2024, els Jocs Olímpics de París.
De fet, aquesta agenda era un dels arguments de la ministra d’Educació i Esports, Pilar Alegría, per mantenir Francos, malgrat que era un home de la plena confiança d’Iceta. La ministra estava determinada a conservar la seva confiança en ell, però ara haurà de buscar un substitut. n
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Intervencions a la frontera França alerta de l’augment de la violència dels contrabandistes de tabac a la Cerdanya
- Gala de cine Critics Choise Awards 2026: Els millors ‘looks’ de l’alfombra vermella, d’Ariana Grande a Odessa A'zion, Chase Infiniti i Elle Fanning
- Mercat laboral Madrid avança Catalunya i s’erigeix com el territori amb més ocupats a Espanya
- Borrasca Francis La neu ja irromp en diversos punts de l’interior i prelitoral català i presagia unes cavalcades de Reis gèlides
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
