MUNDIAL DE MOTOGP

Márquez: «Necessito tornar a divertir-me dalt de la moto, ja que és l’única manera de guanyar»

El vuit vegades campió del món reconeix que el més fàcil hauria sigut quedar-se a Honda, on ho té tot controlat i, a més, un gran salari, però assegura: «He prioritzat la meva carrera esportiva, ja que vull continuar guanyant»

Després d’anunciar que deixa Honda, Marc Márquez correrà amb Ducati el 2024

Marc Márquez: 5 raons per quedar-se a Honda i 5 raons per anar-se’n

Márquez: «Necessito tornar a divertir-me dalt de la moto, ja que és l’única manera de guanyar»

ALEJANDRO CERESUELA

7
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Abans d’afrontar la conferència de premsa multitudinària, el dia abans que arrenqui el Gran Premi d’Indonèsia, Marc Márquez acaba de fer unes petites declaracions davant el micròfon d’Izaskun Ruiz, de DAZN, que, sens dubte, seran el resum del que comentarà davant els periodistes desplaçats a Mandalika. En aquestes declaracions, MM93 assegura que, per sobre de tot i de tots, en la seva decisió ha prevalgut la intenció de voler, d’intentar, rellançar la seva carrera esportiva, que ell no creu acabada ni de bon tros. «Em vull tornar a divertir dalt de la moto, ja que és l’única manera de tornar a guanyar», ha comentat el més gran dels Márquez, que, el 2024, compartirà, de nou, taller amb el seu germà Àlex.

«Ha sigut una decisió molt, molt i molt complicada de prendre», ha començat comentant Márquez. «Especialment la setmana passada va ser una setmana emocionalment dura, ja que ho vam decidit tot dimarts i, a continuació, dimecres, ho vam informar a Honda, al Japó, i de seguida ells van emetre el comunicat».

«Necessito recuperar la il·lusió per competir, per venir a les carreres, per pilotar una MotoGP, i això és el que intentarem a l’equip Gresini l’any que ve»

Marc Márquez

Futur pilot de l’equip Gresini Ducati

La duresa de la decisió es deu, segons el pilot de Cervera (Lleida), al fet que «ha sigut una decisió pensant només en la meva carrera esportiva, que vull que continuï molts més anys i per a això necessitava i necessito, ja que encara no l’he trobat, que em tornés la il·lusió per competir, per venir a les carreres, divertir-me a la pista, divertir-me pilotant una MotoGP, que és l’única manera de tornar a guanyar. I això és el que intentarem fer l’any que ve a l’equip Gresini».

I Márquez va tornar a parlar d’abandonar la comoditat que li proporcionaria seguir a l’equip Repsol Honda i endinsar-se en un nou projecte, que no sap com sortirà. «He cregut necessari abandonar la meva zona de confort, que era Honda, per descomptat, ja que allà hi estava molt bé, sempre m’han tractat molt bé, amb una relació d’11 anys increïble. A Honda ho tenia tot controlat, sabia per on anava la moto, un bon salari, tot ajudava, la veritat, però he prioritzat la meva carrera esportiva, i ho he fet buscant aquesta diversió i he escollit l’equip Gresini, amb el qual aquest mateix matí hem firmat el preacord. No teníem res avançat, els he confirmat que correré amb ells i ara cal polir tots els detalls».

En la conferència de premsa oficial del gran premi, en la qual tant Pecco Bagnaia com Jorge Martín, els dos pilots que estan lluitant pel títol aquest any, han sigut gairebé mers testimoni de la compareixença del vuit vegades campió del món, Márquez ha reconegut, tal com va publicar El Periódico, el 10 de setembre, a Misano, que «en aquells moments, estava al 90% a Honda, però, després, les coses han anat canviant i, finalment, he decidit fer un gir en la meva vida esportiva i acceptar el repte de tornar a continuar competitiu amb una altra moto, la millor en aquests moments, la Ducati i, sobretot, tornar a conviure en un equip familiar com el de Gresini, on, a més, tindré el meu germà com a company».

«Amb Honda, no és un adeu, no; és un fins després, ja que estic convençut que els nostres camins tornaran a creuar-se»

Márquez va insistir a agrair a Honda tot el que li ha donat al llarg d’aquests 11 anys i va dir més, reforçant la notícia apareguda, fa sis dies, a El Periódico en què s’informava de la possibilitat que MM93 tornés a l’equip oficial de la firma alada si aconseguien una moto competitiva, ni tan sols guanyadora, la temporada vinent. «Amb Honda, no és un adeu, no és un adeu, és un fins després, perquè estic segur que els camins d’Honda i Marc Márquez tornaran a creuar-se, de nou, algun dia».

El pilot de Cervera (Lleida) va reconèixer que els responsables de Gresini havien sigut «molt valents, se la van jugar» a l’esperar-me, ja que ell mai els va prometre que aniria a la seva escuderia «ja que tenia, insisteixo, moltíssims dubtes. M’han esperat i, ara, soc molt feliç de treballar amb ells l’any vinent. També per a ells, un equip privat, satèl·lit, és un gran repte el que ha d’arribar, però ells ja han demostrat ser capaços de guanyar amb l’Ennea [Bastianini] i amb el meu germà Àlex, així que espero que la meva contribució també sigui positiva».

Márquez va insistir que l’únic que persegueix amb aquest revolucionari canvi «és tornar a somriure sota el casc, disfrutar. I, si disfrutes, pots intentar-ho». Marc va reconèixer, això sí, amb la boca petita, que la possibilitat de prendre’s un any sabàtic el 2023, va existir. «Sí, em vaig plantejar descansar un any, ja que si no disfrutes pilotant, si no ho passes bé, si no pots ser tu a la pista, no té sentit continuar competint. Però ja tinc 30 anys, l’any que ve començaré el Mundial amb 31 i no era cosa de menysprear un dels meus últims anys, no». Respecte a les altres possibilitats que tenia, MM93 no va voler pronunciar-se.

«He de reconèixer que quan afrontes decisions tan dures com aquesta, fins i tot arribes a dubtar de tu mateix».

Notícies relacionades

Finalment, el vuit vegades campió del món va reconèixer que, possiblement «tot i que encara estem donant voltes al tema», no es pugui emportar cap membre del seu equip tècnic, el que lideren Santi Hernández i Carlos Griñán. «Podria ser, que vingués amb mi un mecànic, però encara no ho sé. Ells em van aconsellar com a amics, no com a components del meu equip tècnic, i els seus consells, les seves paraules, em van ajudar molt per acabar de prendre aquesta decisió tan dura». I, a més, va afegir Marc: «No vull destruir aquest grup, que tan bé i tan a gust treballa a Honda, ni tampoc l’equip tècnic que hi ha a Gresini, que han demostrat ser molt, molt, competitius».

Márquez va tancar les seves intervencions amb una frase que demostra la seva enorme sinceritat i com ha afrontat aquesta crisi que ha durat mesos. «He de reconèixer que arriba un moment en què fins i tot tu et planteges si serveixes o no. Hi ha hagut moments, durant aquests mesos, en què fins i tot he dubtat de mi mateix. Per això he decidit arriscar-me i posar-me a prova».

Bagnaia i Martín, uns mers convidats

La veritat és que la presència de Pecco Bagnaia i Jorge Martín, els dos pilots de Ducati que estan lluitant pel títol, va ser gairebé simbòlica en la conferència de premsa d’avui a Mandalika. La raó és molt senzilla, pel que sembla Marc Márquez, que en principi anava a protagonitzar una conferència de premsa en solitari, va demanar participar en qualsevol de les dues conferències que solen fer-se en cada GP i no estar sol en una.

Tant Bagnaia com Martín van reconèixer a l’uníson que l’arribada de Márquez a Ducati «suposarà tot un repte per a la nostra fàbrica i, sens dubte, per a nosaltres, ja que, per fi, ens podrem mesurar amb algú que ha guanyat vuit títols mundials». Una cosa tenen clara els dos pilots de Borgo Panigale: «El Marc serà ràpid des del primer dia, el Marc serà fix candidat a la victòria i a la lluita pel títol la temporada vinent i el Marc sap que ha escollit la millor moto de la graella».

«Jo estic convençut que, si l’hi deixen fer, si Honda, com sembla, l’autoritza a estar, després del GP de València, en el test de la setmana següent a Xest, el Marc serà qui més ràpid pilotarà. El Marc farà allà, estic convençut, el millor crono», va comentar Bagnaia, semblava que sense ironia. «El Marc sap que la nostra moto s’adapta ràpidament a tota mena de pilotatge. Per exemple, aquest tipus de frenada tan bèstia del Marc serà encara més possible amb la nostra Ducati. El Marc estarà sempre, el 2024, entre els cinc primers de cada GP, n’estic segur».