Jocs Olímpics d’Hivern
El Govern censura les «barbaritats» de Lambán sobre el COE i Gasol: «Hi ha frases que es desqualifiquen per si mateixes»
El secretari d’Estat per a l’Esport, José Manuel Franco, ha sortit en defensa d’Alejandro Blanco i de l’exjugador de bàsquet, després de l’acusació del president d’Aragó de ser «un aliat de l’independentisme» després del fracàs del candidatura olímpica per al 2030

El secretari d’Estat per a l’Esport, José Manuel Franco, ha censurat aquest dijous el president del Govern d’Aragó, Javier Lambán, per acusar el Comitè Olímpic Espanyol (COE) de ser «un aliat de l’independentisme», en el context de la candidatura fallida per als Jocs Olímpics d’Hivern del 2030.
«Hi ha frases que es desqualifiquen per si mateixes. Dir que el COE és aliat de l’independentisme... En aquesta vida he sentit moltes barbaritats, però això potser supera moltes de les que he sentit», ha afirmat el també president del Consell Superior d’Esports durant un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press.
PSOE vs. PSOE
Una dura declaració, al tractar-se de la màxima autoritat en Esport d’un govern nacional liderat pel PSOE contra el president d’un govern autonòmic també del PSOE, i realitzada en presència del Ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, i del president del COE, Alejandro Blanco. En la cita també van coincidir, i això és notícia, els presidents de la RFEF i LaLiga, Luis Rubiales i Javier Tebas.
Les paraules de Franco són relatives a un tuit publicat per Lambán, després que el president del COE, Alejandro Blanco, el culpés del fracàs de la candidatura olímpica d’Aragó i Catalunya per als Jocs d’Hivern del 2030.
Me sorprenden algunos comentarios a este tuit. Por aclarar las cosas:
— Javier Lambán (@JLambanM) 22 de junio de 2022
1. A mi no me molesta que me llamen el “aragonés Lambán”. Me enorgullece.
2. Al hablar de que “en este caso ha sido un aliado del independentismo”, me refiero al @COE_es, no a @paugasol
«El català Pau Gasol m’ha responsabilitzat del fracàs dels Jocs 2030. Amb el respecte que em mereix aquest esportista, hauria d’informar-se millor i no donar per fet que el COE obeeix estrictes criteris esportius. En aquest cas, ha sigut un aliat de l’independentisme», va publicar Lambán a les seves xarxes.
Notícies relacionadesPosteriorment, va publicar un nou tuit per matisar les seves paraules: «Em sorprenen alguns comentaris a aquest tuit. Per aclarir les coses: 1. A mi no em molesta que m’anomenin l’«aragonès Lambán». M’enorgulleix. 2. Al parlar que «en aquest cas ha sigut un aliat de l’independentisme», em refereixo al COE, no a Pau Gasol».
Malgrat aquesta matisació, realitzada dimecres a la tarda, Franco també ha sortit en defensa del millor jugador de bàsquet espanyol de la història: «No podem parlar en aquests termes d’un esportista exemplar a la pista i fora del camp de bàsquet, com demostra amb la seva fundació i el que està fent per combatre la pobresa infantil. Són paraules que no es mereix ni es corresponen en absolut amb la figura de Pau Gasol».
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- Foc a Espanya ¿Què es pot fer amb la superfície cremada en els incendis? Els experts recomanen no reforestar: «La naturalesa s’obrirà pas»
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho