Els compromissaris donaran llum verda a Florentino per endeutar el Reial Madrid i liderar la Superlliga
Aquest dissabte se celebra, a partir de les deu del matí, l’Assemblea de socis compromissaris del Reial Madrid, en la qual el president demanarà autorització per endeutar el club en 170 milions per «finançar obres no incloses inicialment en la remodelació del Santiago Bernabéu».
Florentino Pérez i la seva Junta directiva se sotmetran aquest dissabte, a partir de les deu del matí, al control de l’Assemblea de socis compromissaris. Una cita que, com altres d’anteriors, ja està encarrilada després dels contactes que ha mantingut el president amb els socis durant els últims dies. L’Assemblea, que es desenvoluparà al pavelló de bàsquet de Valdebebas, servirà perquè els compromissaris aprovin els comptes de la temporada passada (874.000 euros de benefici i un saldo en tresoreria de 122 milions d’euros) i el pressupost de la pròxima.
Rebaixa salarial de la plantilla del 25%
Però el punt clau serà la petició de Florentino als compromissaris de l’autorització per augmentar l’endeutament en 170 milions d’euros en la remodelació del Santiago Bernabéu. Un endeutament que servirà per «finançar obres no incloses inicialment en la remodelació de l’estadi». A la junta no hi ha dubtes que la petició tirarà endavant especialment després que el club hagi reduït la despesa de la plantilla en un 25%. A això se suma, a més, que la tornada d’aficionats a l’estadi suposarà un ingrés de 85 milions d’euros que no estava contemplat inicialment en els pressupostos.
El sobrecost de la remodelació de l’estadi s’explica per l’aposta de la gespa retràctil, que permetrà reutilitzar el Bernabéu l’endemà dels partits sense que la gespa es vegi perjudicada. El que dispara la possibilitat de negoci de l’estadi. Florentino farà públics uns comptes amb un deute net, sense incloure els 170 milions de la remodelació de l’estadi, de 46 milions d’euros. És a dir, 195 milions menys que els 241 de la passada campanya.
Superlliga
Notícies relacionadesFinalment, el president insistirà en la necessitat d’apostar per un nou escenari del futbol continental amb l’aposta per la Superlliga, davant l’aparició dels clubs estat, que han disparat els preus del mercat. I com a exemple confirmarà l’oferta de 200 milions per Kylian Mbappé que va rebutjar el París Saint-Germain l’estiu passat. Tot i que no està previst que informi ni confirmi l’arribada del davanter francès, que l’1 de gener ja serà lliure de negociar amb el Reial Madrid.
Està prevista, per tant, un altre passeig triomfal per a Pérez, que tirarà endavant els comptes de la passada temporada, el pressupost de l’any que ve, i, sobretot, comptarà amb el permís dels compromissaris per endeutar al club en 170 milions més. Per acabar encapçalant la Superlliga com a solució a la seva guerra amb la UEFA de Ceferin en lloances de multituds. El Florentino va vent en popa.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Badosa remunta i disfruta en la seva tornada a Brisbane
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
