FUTBOL BELGA

Clubs belgues reserven una grada per qui no tingui vacuna o PCR negativa

Aquestes tribunes dels estadis només s’ompliran fins a un terç de la seva capacitat

Clubs belgues reserven una grada per qui no tingui vacuna o PCR negativa
1
Es llegeix en minuts

Quatre clubs belgues reservaran zones específiques a la grada per als aficionats que no puguin presentar una PCR negativa, un certificat de vacunació o un de recuperació, una zona de l’estadi on no hi haurà tanta gent com a la resta i serà obligatòria la mascareta.

Es tracta de l’Sporting de Charleroi, el Zulte-Waregem, el Kortrijk i l’Ostende, tots de la Primera Divisió de Bèlgica.

«El futbol és l’ambaixador de totes les altres activitats dels pròxims mesos. Per assegurar la transició i no tenir una situació de contrast des del principi, hem decidim posar en marxa aquest sistema», va assenyalar el director general de l’Sporting de Charleroi, Pierre-Yves Hendrickx, en declaracions recollides pel diari ‘Le Soir’.

Situació temporal

Aquestes tribunes dels estadis només s’ompliran fins a un terç de la seva capacitat, i els aficionats hauran de portar la mascareta per a tots els seus desplaçaments per l’estadi i quedar-se al seu seient en bombolles de vuit persones.

A les tres tribunes restants, qui sí que pugui provar la seva situació sanitària podrà tornar a ser a les grades «com abans, sense bombolles i sense mascareta, es podran moure i cantar», va assegurar Hendrickx.

Notícies relacionades

L’objectiu és permetre la tornada als estadis dels abonats que encara no ha pogut accedir a la vacunació completa, com els més joves, tot i que al principi també tindran accés les persones que es neguin a immunitzar-se. Des de l’Ostende, el portaveu Bram Keirsebilck assegura que és una situació temporal i que en uns mesos serà obligatori estar vacunat per anar als partits.

La Lliga belga ja va començar el cap de setmana del 23 i 24 de juliol i els estadis es poden omplir, per primera vegada des d’abans de la pandèmia, al 100% de la capacitat.