Conciliació impossible
La nedadora Ona Carbonell lamenta que les restriccions per Covid li impedeixin viatjar amb el seu fill als Jocs Olímpics de Tòquio
La medallista olímpica de natació sincronitzada publica un vídeo a Instagram en què es queixa que s’haurà de separar 20 dies del nadó, que és lactant
Les autoritats japoneses imposen que les famílies estiguin en hotels allunyats dels equips, fet que entorpeix compaginar-ho amb la competició

barcelona/191265305_149002047148254_8539109013329410027_n.jpg
La nedadora Ona Carbonell ha fet públic un vídeo a Instagram en el qual lamenta que les restriccions imposades per les autoritats japoneses de cara als Jocs Olímpics i Paralímpics de Tòquio impedeixin que pugui viatjar acompanyada del seu fill, i ha confessat que ho «passarà molt malament» i que espera que això serveixi per «visibilitzar i normalitzar» aquesta situació de cara al futur. L’esportista d’elit, a més, dona de mamar el petit Kai, cosa que haurà de deixar de fer durant més de 20 dies.
La catalana, que forma part de l’equip de natació artística, ha assegurat que la «primera pregunta» que va fer quan s’estava «posant en forma» de nou per competir a Tòquio després de ser mare a principis d’agost era si podria viatjar acompanyada pel seu nadó de menys d’un any malgrat els problemes amb la pandèmia pel tema de la «lactància», a la qual dona molta importància.
Facilitats del Comitè Olímpic
«Em van dir que no, i altres esportistes van penjar aquesta situació difícil d’escollir entre la lactància i la conciliació i uns Jocs, que no poden ser compatibles. Vaig parlar amb el COE, el CSD i el COI i vaig fer una petició al COI per veure si podia emportar-me’l. Em van dir que sí que es podia, però que les condicions no les posaven ells, sinó el Govern del Japó», va relatar referint-se a col·legues de l’esport que havien evidenciat el seu descontentament per la situació, en uns Jocs Olímpics que se celebraran també sense públic.
No obstant, finalment va haver de prendre una «decisió molt dura» de no poder viatjar amb la seva família perquè viurien en unes «condicions incompatibles» perquè tant la seva parella i pare del Kai, Pablo, com el nen estiguessin «el millor possible».
Sortir de la bombolla diverses vegades
«El Pablo i el Kai havien d’estar en un hotel sense saber a quanta distància i no podien sortir de l’habitació i jo, per anar a donar-li el pit les vegades que fos, cada dia havia de sortir de la bombolla i anar al seu hotel. Això era un risc per a l’equip i no era l’adequat per a ells [Pablo i Kai]», afegeix en el missatge de la xarxa social.
Per això, a Carbonell li sap «molt greu» haver de prendre una decisió i espera també que altres esportistes que «passen pel mateix» s’uneixin per donar «visibilitat a aquesta situació i normalitzar-la». «Espero que a altres atletes els serveixin aquestes condicions i puguin portar-hi el seu fill. Jo ho passaré malament, he d’estar més de 20 dies amb el tirallet i espero que quan torni pugui continuar amb la lactància i que s’enganxi al pit, perquè és una cosa que m’importa molt. Vull donar les gràcies a l’equip, al COI, COE, CSD, els meus compis i la meva família per ajudar-me tant i que això serveixi per a futurs Jocs i altres competicions», va sentenciar.
Una atleta paralímpica renuncia a anar-hi
Les restriccions del Govern japonès han portat també altres esportistes a renunciar al viatge i a la competició. És el cas de la nedadora paralímpica Becca Meyers, a qui se li ha impedit desplaçar-se acompanyada de la seva mare i ha optat directament per abandonar la carrera olímpica de Tòquio.
Becca Meyers, a deaf-blind swimmer with a chance to medal in four events, pulled the plug on her Olympic dream after her mother, her personal care assistant, was not permitted to travel with her to Tokyo https://t.co/8uVxDmsLzV
— The Washington Post (@washingtonpost) 19 de julio de 2021
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»