final del vincle comercial
Griezmann trenca amb Huawei per la seva possible relació amb la vigilància d’uigurs
El davanter francès critica el paper de l’empresa de telecomunicacions xinesa en el repressió de la minoria musulmana

Soccer Football - Champions League - Group G - FC Barcelona v Juventus - Camp Nou Barcelona Spain - December 8 2020 FC Barcelona s Antoine Griezmann reacts REUTERS Albert Gea /
El futbolista internacional francès Antoine Griezmann ha anunciat aquest dijous que trenca la seva relació comercial amb el gegant xinès de l’electrònica Huawei per la seva suposada col·laboració en la «repressió» contra la minoria uigur a la Xina.
«Després de les fortes sospites segons les quals l’empresa Huawei podria haver contribuït al desenvolupament d’una ‘alerta uigur’ a través d’un programa de reconeixement facial, anuncio que acabo immediatament la meva col·laboració amb aquesta companyia», va afirmar Griezmann en el seu compte d’Instagram.
El davanter del FC Barcelona va convidar Huawei a «no acontentar-se en negar aquestes acusacions, sinó a prendre accions concretes al més aviat possible per condemnar aquesta repressió massiva i utilitzar la seva influència per contribuir al respecte dels drets humans en la societat».
Griezmann i Huawei van iniciar la seva relació poc abans de la Copa del Món del 2018, finalment guanyada per la selecció francesa, i durant aquests anys el jugador ha participat en diferents campanyes publicitàries de productes de la companyia establerta a Shenzhen, tant a França com a nivell internacional.
Crítiques a la Xina
En els últims anys, la Xina ha rebut creixents crítiques d’organitzacions de defensa dels drets humans i altres països a causa del tractament de la seva minoria uigur (musulmans de la regió autònoma occidental de Xinjiang), fins i tot amb la construcció de camps d’internament i reeducació.
Notícies relacionadesEl Govern xinès rebutja aquestes crítiques i assegura que el que intenta és combatre el terrorisme islamista.
A més de ser un dels principals fabricants mundials de telèfons mòbils i els seus accessoris, Huawei és un important desenvolupador d’equips de telecomunicacions, especialment de material necessari per a les noves xarxes mòbils 5G, i també de sistemes de reconeixement facial a partir de càmeres al carrer.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE