07 d’abr 2020

Anar al contingut

Neuville agafa el comandament al Ral·li Catalunya

El belga es desenganxa de la resta dels Hyundai i l'estonià Tänak (3r) s'acosta al títol mundial

Neuville agafa el comandament al Ral·li Catalunya

PAU BARRENA

El belga Thierry Neuville (Hyundai) ha aconseguit aquest dissabte el lideratge provisional del Ral·li Catalunya-Espanya després de la segona etapa, en la qual l’estonià Ott Tänak (Toyota), s’ha despertat, i ha estat el més ràpid en quatre dels set trams del dia, i ha fet un pas més cap a l’objectiu d’alçar el Mundial aquest diumenge.

En una jornada sobre asfalt, els Hyundai de Neuville i Dani Sordo han copat les dues primeres posicions edificades en la primera etapa sobre terra, si bé el líder del mundial ha estat el més sòlid i ha depassat Sébastien Loeb (Hyundai) per situar-se tercer a la general.

Va comprimir la classificació amb un ritme altíssim el pilot estonià, que ho té tot al seu favor per sumar el seu primer títol aquest diumenge a Catalunya i posar fi a l’hegemonia francesa de Sébastien Loeb i Sébastien Ogier (Citröen). Neuville gaudeix d’un avantatge de 21.5 segons respecte a Sordo, el seu rival més immediat .

Lluita tancada per la segona plaça

Precisament, la lluita per la segona plaça és la més apassionant d’aquest ral·li. El pilot espanyol de Hyundai gaudeix d’un avantatge de 3.1 segons sobre Tänak, mentre que Loeb, que aquest dissabte ha passat de la primera a la quarta posició, no s’allunya de la lluita pel podi, i s’ha quedat a 3.7 segons del seu company d’equip.

Sordo no va prolongar les bones sensacions de la primera etapa, en què en alguns moments va ser líder de la carrera, i es va aferrar al marge de 14 segons sobre Tänak amb què va començar aquest dissabte. Malgrat la superioritat de l’estonià, no va afluixar.

Loeb, en canvi, va cedir encara més temps. Al nou vegades campió del món, que va perdre el lideratge, li van penalitzar les dues passades per la secció d’El Montmell, en què Tänak es va mostrar intractable. El líder del mundial va ser el més fort sobre asfalt. I això que Neuville va culminar una bona sessió matinal. Va firmar el pilot belga de Hyundai el millor temps en el tram de Savallà (14,08 km), per davant de Kris Meeke (Toyota) i Loeb, mentre que Sordo, va ser vuitè al cedir 6.5 segons. Una dinàmica que va confirmar a Querol (21,26 km), on Meeke va abandonar per un accident, la qual cosa va permetre a Sordo recuperar el tercer lloc a la general, que va acabar a 5.3 segons del millor temps.

En l’últim tram matinal (El Montmell), Neuville va tenir problemes amb els frens i va cedir 2.6 segons respecte a Tänak, que va completar la secció cronometrada en primera posició, per davant de Sébastien Ogier (Citröen) i Sordo.
L’últim tram matinal es va convertir en un punt d’inflexió per a l’estonià, que a la tarda, al segon bucle, va ser el més ràpid a Savallà, Querol i Montmell. No obstant això, Neuville, el més regular dels Hyundai, va respondre amb el millor temps en l’especial de Salou, de 2,24 quilòmetres, amb la qual es va tancar la segona jornada.

La jornada final

L’última etapa s’iniciarà aquest diumenge amb la tradicional secció de Riudecanyes (16,35 km) i tornarà el tram de La Mussara (20,72 km), que havia desaparegut del traçat des del 2014. El segon pas per La Mussara serà el que puntuarà per al ‘power stage’, amb punts extra per als cinc més ràpids.

Una jornada que pot decidir el campionat de pilots, que Tänak frega amb la punta dels dits, i de constructors, sempre que Hyundai acabi el ral·li amb un avantatge de 36 punts sobre els seus perseguidors.

Classificació general després de la segona etapa:
1. Thierry Neuville BEL-Hyundai 2:25.15.8
2. Dani Sordo ESP-Hyundai a 21.5
3. Ott Tänak EST-Toyota a 24.6
4. Sébastien Loeb FRA-Hyundai a 25.2
5. Jari-Matti Latvala FINAL-Toyota a 46.8
6. Elfyn Evans GBR-Ford a 01.09.2
7. Teemu Suninen FINAL-Ford a 01:24.5
8. Sébastien Ogier FRA-Citröen a 04:09.9
9. Mads Ostberg NOR-Citröen a 06:35.2
10. Eric Camilli FRA-Citröen a 06:38.2