RAL·LI DEL MARROC

Sainz i Alonso se citen a l'Aràbia

El madrileny va finalitzar segon al Ral·li del Marroc, que l'asturià ha aprofitat al màxim per adquirir experiència en raids de cara al Dakar

marcosl50306268 08 10 2019 carlos sainz en el rally de marruecos  deportes  191009193120

marcosl50306268 08 10 2019 carlos sainz en el rally de marruecos deportes 191009193120 / MEDIA RACING

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

El duel es repetirà al Dakar: Mini contra Toyota. La batalla final entre les dues muntures més competitives dels raids va enfrontar al Marroc Carlos Sainz i Lucas Cruz amb el més lleuger Mini, davant el sud-africà Giniel de Villiers i Alex Haro amb el més pesant i potent Toyota.

Pel camí d’aquest duríssim ral·li s’havien quedat supercampions com Stephane Peterhansel o Nasser al-Attiyah. Ja sé veurà qui resisteix millor al Dakar. A la meta marroquina de Fes va ser De Villiers qui va saber administrar l’avantatge i aprofitar una avaria final de Sainz, mentre Fernando Alonso va acumular experiència per afegir-se a aquesta lluita a les dunes de l’Aràbia el pròxim mes de gener.

«L’objectiu és arribar al Dakar al 100%» (Fernando Alonso)

«L’objectiu és arribar al Dakar al 100%», resumeix Alonso, sabedor que encara li falta adquirir experiència en els raids. Finalitza el Marroc amb «sabor agredolç, perquè veus que et vas deixant temps aquí i allà i no hem pogut fer net del tot cap dia, fins i tot en aquesta última etapa. Però són coses que els passen a tots i cal aprendre d’ells. És més fer el 90% tot el dia que buscar el 100% i baixar després al 50%», assenyala l’asturià.

Desè en la general

«He de veure els pròxims mesos, quina seria la preparació necessària per arribar al 100% i ser com més competitiu millor, si finalment hi anem. Queden dos mesos i mig i ja ho veurem». El bicampió del món d’F-1 i campió del món de resistència ha de millorar en «moltes coses». Llegir bé el terreny, llegir bé els obstacles pels quals has de passar.

Es travessen molts rius en aquest ral·li i el meu instint em deia que havia de passar per una banda i totes les empremtes anaven per una altra. Així que com que la resta en saben més intento seguir les empremtes. Hi ha coses que m’han de venir per mi mateix i tenir una miqueta més de ritme. A poc a poc, amb el Marc anirem millorant», explica l’asturià, que va finalitzar desè de la general.

Alonso mai va accedir a les primeres places, entre les quals només dos pilots van lluitar al final pel triomf. Giniel de Villiers partia amb 4,47 minuts d’avantatge davant Carlos Sainz sobre 166 quilòmetres de pistes a través de l’Atles i envoltades de boscos en la seva part final.

Sainz havia retallat mig minut en els primers parcials, però un error de navegació els va fer perdre un minut que havien reduït només a 26 segons quan un tub de la refrigeració del motor es va trencar a 10 quilòmetres de la meta. El seu company a Mini Jakub Przygonski els va remolcar fins a la meta i així van mantenir la segona posició.

Barreda, tercer

Notícies relacionades

De Villiers i Haro van firmar un triomf d’etapa i la victòria final al Marroc amb el Toyota Hilux. Nani Roma i Dani Oliveras van portar el seu Borgward al setè lloc en la general, mentre que Isidre Esteve i Txema Villalobos van finalitzar tretzens amb BMW.

En motos, Joan Barreda, que va arribar a ser líder del ral·li, va finalitzar tercer, però a tan sols 2.44 minuts del guanyador, Andrew Short va arribar líder a aquest últim dia, amb només 28 segons d’avantatge sobre Pablo Quintanilla, i va poder mantenir l’avantatge en l’última etapa. Laia Sanz va completar una última especial a bon ritme, divuitena, la mateixa posició en la qual va finalitzar en la general.