30 març 2020

Anar al contingut

MUNDIAL DE RALLYS

Loeb engeganteix la seva llegenda en el Ral·li RACC Catalunya

El pilot de 44 anys, semiretirat des del 2012, guanya per novena vegada la prova catalana

Ogier acaba segon i arrabassa a Neuville el lideratge a falta d'una sola prova

José María Expósito

Loeb engeganteix la seva llegenda en el Ral·li RACC Catalunya

Jaume Sellart

Es va retirar el 2012 després d’haver tiranitzat el Mundial de Rallys durant nou temporades (2004-2012), però les mans de Sébastien Loeb continuen sent les mateixes als seus 44 anys. L’ha demostrat aquest cap de setmana en el Ral·li RACC Catalunya Costa Daurada, en què ha inscrit el seu nom en el palmarès per novena vegada en la seva carrera. La llegenda de ‘Le Patron’ no deixa d’engegantir.

“Fins que vaig creuar l’última meta no vam saber que havíem guanyat. Va ser una cosa increïble, una mica com la primera victòria”, va explicar aquest diumenge Loeb, que va aconseguir la seva primera victòria en el Mundial fa 16 anys, a Alemanya, sempre amb el seu inseparable Daniel Elena cantant-li les notes, una relació tan assentada com la que té amb Citroën, a la que només va abandonar per disputar el Ral·li Dakar amb un Peugeot el 2016.

79 triomfs en el WRC

Amb l’autoritat que acrediten els seus nou títols mundials, Loeb s’inscriu cada any en les proves que li venen de gust. Aquest any va córrer a Mèxic (5è) i Còrsega (14è), i a Catalunya, el seu últim ‘caprici’ de la temporada, ha trobat la recompensa. “És increïble. Tenia bones sensacions amb el cotxe, però no vaig pensar que encara podria guanyar un rali”, va assegurar el campeoníssim, que en el seu semiretir ja va guanyar dues proves el 2013, tot i que en aquella temporada era encara el campió vigent. Amb la d’ahir ja són 79 proves del mundial de WRC les que resplendeixen a les seves vitrines.

Loeb, el millor en la primera passada en els trams de Riudecanyes i Santa Marina, va consolidar la seva victòria en l’elecció de pneumàtics. “La informació que teníem sobre la temperatura i l’asfalt era l’adequada. La carretera s’estava assecant i sabíem que si utilitzàvem pneumàtics durs podríem anar ràpid”, va resumir. El pilot de Citroën va superar per 2,9 segons Sébastien Ogier (Ford), que amb la segona plaça a Catalunya es va alçar al lideratge del Mundial a falta d’una sola prova, la d’Austràlia.

Tres aspirants

El belga Thierry Neuville (Hyundai), que arribava al capdavant del Mundial, va cedir el lideratge per culpa d’una pedra que li va trencar una llanta posterior. El britànic Elfyn Evans li va arrabassar el podi per només mig segon, i per un segon i mig va salvar la quarta plaça davant del seu company a Hyundai, el càntabre Dani Sordo. Ogier (204) supera ara en 3 punts Neuville (201) i en 23 l’estonià Ott Tänak (Toyota), la sisena plaça del qual a Catalunya li posa molt difícil coronar-se d’aquí a tres setmanes a la terra dels cangurs.

“Ogier mereixia posar-se líder. No tenia el millor cotxe, però mentalment és el més fort. Té totes les paperetes per coronar-se a Austràlia, però serà renyit”, va opinar Loeb, que té clar qui vol que triomfi a Austràlia: “Els francesos fa 14 anys que som campions del món i m’agradaria que la ratxa seguís”.