Modric va desviar els seus ingressos publicitaris a Luxemburg
El futbolista croat va crear una empresa amb el nom del seu fill on paga un 1% d'impostos en lloc d'un mínim del 30% que pagaria a Espanya

Modric es lamenta de la lesió soferta davant el Màlaga al Bernabéu, dissabte. /
Luka Modric és el nou jugador del Madrid que figura en la investigació dels documents Football Leaks obtinguts per la revista alemanya 'Der Spiegel'. Segons publica el diari 'El Mundo', el futbolista croat va crear una empresa a Luxemburg, administrada per la seva dona, Vanja, i batejada amb el nom del seu fill (Ivano) per resguardar els seus drets d'imatge. Modric va prendre la decisió al cap de quatre mesos de fitxar pel conjunt madridista.
L'impost de societats a Luxemburg és pràcticament nul, només un 1%, mentre que tributar a Espanya li hauria costat al futbolista blanc almenys un 30% i amb el risc d'arribar fins al 51%; una gran diferència. El 18 de gener, segons la mateixa informació, l'Agència Tributària el va començar a investigar estranyada per la falta de guanys per drets d'imatge que no estaven reflectits en les declaracions de la renda dels anys 2012, 2013 i 2014.
L'Agència Tributària investiga el jugador croat des del 18 de gener del 2016
ÚNIC ACCIONISTA
Notícies relacionadesEn el contracte de creació de l'empresa luxemburguesa Ivano en el 2012 es descobreix que Modric és l'"únic accionista", amb un capital inicial de 3,6 milions d'euros. Aquesta xifra va augmentar l'any següent fins als 4,5 milions i al finalitzar el 2014 la xifra ja era de gairebé 6 milions. Els beneficis procedien dels contractes publicitaris amb Nike i amb el Reial Madrid, que fins al 2016 li pagava a Modric 1,5 milions anuals pels seus drets d'imatge.
Modric ja va tenir problemes amb el fisc del Regne Unit en la seva etapa com a jugador del Tottenham. La Hisenda britànica li va requerir gairebé mig milió d'euros per impostos no pagats durant els anys 2009 i 2010.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona