Modric va desviar els seus ingressos publicitaris a Luxemburg
El futbolista croat va crear una empresa amb el nom del seu fill on paga un 1% d'impostos en lloc d'un mínim del 30% que pagaria a Espanya

Modric es lamenta de la lesió soferta davant el Màlaga al Bernabéu, dissabte. /
Luka Modric és el nou jugador del Madrid que figura en la investigació dels documents Football Leaks obtinguts per la revista alemanya 'Der Spiegel'. Segons publica el diari 'El Mundo', el futbolista croat va crear una empresa a Luxemburg, administrada per la seva dona, Vanja, i batejada amb el nom del seu fill (Ivano) per resguardar els seus drets d'imatge. Modric va prendre la decisió al cap de quatre mesos de fitxar pel conjunt madridista.
L'impost de societats a Luxemburg és pràcticament nul, només un 1%, mentre que tributar a Espanya li hauria costat al futbolista blanc almenys un 30% i amb el risc d'arribar fins al 51%; una gran diferència. El 18 de gener, segons la mateixa informació, l'Agència Tributària el va començar a investigar estranyada per la falta de guanys per drets d'imatge que no estaven reflectits en les declaracions de la renda dels anys 2012, 2013 i 2014.
L'Agència Tributària investiga el jugador croat des del 18 de gener del 2016
ÚNIC ACCIONISTA
Notícies relacionadesEn el contracte de creació de l'empresa luxemburguesa Ivano en el 2012 es descobreix que Modric és l'"únic accionista", amb un capital inicial de 3,6 milions d'euros. Aquesta xifra va augmentar l'any següent fins als 4,5 milions i al finalitzar el 2014 la xifra ja era de gairebé 6 milions. Els beneficis procedien dels contractes publicitaris amb Nike i amb el Reial Madrid, que fins al 2016 li pagava a Modric 1,5 milions anuals pels seus drets d'imatge.
Modric ja va tenir problemes amb el fisc del Regne Unit en la seva etapa com a jugador del Tottenham. La Hisenda britànica li va requerir gairebé mig milió d'euros per impostos no pagats durant els anys 2009 i 2010.
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Discurs davant dels parlamentaris socialistes Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»