EL MUNDIAL DE F-1

Alonso es desmaia en un accident confús a Montmeló

El mànager del pilot desmenteix que s'esvaís abans de xocar al Circuit

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / MONTMELÓ

Es tendeix a oblidar que la fórmula 1 és un esport de risc, que els pilots es juguen la vida a les carreres i també en els entrenaments. Sí, també en els assajos, en què han de rodar com si fos un gran premi de veritat.

Però aquest esport ho recorda cada cert temps, com ahir, quan un estrany accident va deixar Fernando Alonso inconscient, primer, i confús després, a l'impactar contra el mur de l'interior entre el revolt tres i quatre del Circuit. L'incident va sembrar d'angoixa tot Montmeló. Van haver de passar diverses hores, un trasllat urgent, immediat, en helicòpter a l'Hospital General de Catalunya, i la realització d'un TAC perquè el cap de l'equip McLaren-Honda, Eric Boullier, i el mànager del bicampió, Luis García Abad, confirmessin des del centre sanitari: «Fernando està bé, ha estat parlant amb nosaltres i amb els metges. Les proves radiològiques són positives, tot i que passarà en observació 24 o 48 hores».

El testimoni d'algun dels fotògrafs que es trobaven al revolt va fer augmentar les especulacions. «Anava més a poc a poc del normal, s'ha decantat una mica cap a la dreta, com si volgués aturar el cotxe a un costat de la pista, però després ha impactat lateralment contra el mur», va explicar el fotògraf freelance Jordi Vidal, que va presenciar l'accident.

MOLTA CONFUSIÓ / «Els comissaris van intentar parlar amb el pilot, però no donava senyals de consciència. Després va arribar el metge, li va treure el casc i li va clavar uns copets al cap i un altre a la cara, com per despertar-lo». El mateix equip McLaren va convidar el fotògraf a mostrar-los les fotos i a escoltar el seu testimoni, una qüestió que no va fer més que augmentar els rumors.

García Abad va desmentir que Alonso hagués patit un desmai abans de l'accident. «Estava bé i perfectament conscient, però s'ha clavat un cop important. Era una zona amb molt de vent… L'important és que està bé, que totes les proves han sigut satisfactòries. I tot el que s'ha fet respon al protocol d'actuació en aquestes situacions».

Notícies relacionades

Aquest protocol d'evacuació s'activa per dos motius: quan la telemetria detecta un impacte de més de 15G, o quan el pilot perd la consciència. S'ha filtrat (no hi ha confirmació oficial ni de la FIA ni de McLaren) que el cop va ser de 6G. És veritat que va ser un cop lateral, i aquest és el pitjor, però el trasllat al centre mèdic del circuit, i després a l'hospital per a les proves radiològiques, es fa necessari per la pèrdua de consciència del pilot durant gairebé 10 minuts, fins que va ser portat al centre mèdic del Circuit. «No és el moment de parlar ara de causes d'accident, o si serà present o no en els últims tests. Ja hi haurà temps. Ara, la bona notícia és que Fernando està bé», va insistir Abad.

UNA SOLA MARCA / Alonso va xocar contra l'interior del revolt, i no cap a l'exterior com acostuma a passar quan es perd el control del cotxe, i el fet que sobre l'asfalt hi quedés només una línia de marca d'un pneumàtic i no dos, com és habitual quan hi ha un bloqueig, van fer pensar en un error mecànic. «El cotxe s'ha gripat i feia un vent impressionant, això és el que ha succeït», va insistir García Abad, l'home que no se separa ni de dia ni de nit del bicampió mundial.