fitxatge de Toro Rosso i Red Bull

Alguersuari: "Sigui el que sigui, m'hi posaré i ho faré, i si em diuen que he de córrer a Hongria, doncs hi correré"

Als 19 anys i 134 dies, el pilot barceloní es convertirà en el corredor més jove de la F-1 en el pròxim premi a Budapest

Alguersuari.

Alguersuari.

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ
NURBURGRING / ENVIAT ESPECIAL

Serà el tretzè espanyol que debutarà a la F-1, però no un més. Jaime Alguersuari, de 19 anys, es convertirà en el pilot més jove de la història de la F-1 en el pròxim Gran Premi d'Hongria, que se celebrarà a Budapest d'aquí 15 dies. Als 19 anys i 134 dies superarà en 20 dies el rècord del neozelandès Mike Thackwell.

No obstant, encara no hi ha cap confirmació oficial de Toro Rosso, i el barceloní ha de mantenir el silenci fins llavors. Mentrestant, intenta amarar-se de tots els coneixements durant el Gran Premi d'Alemanya aquest cap de setmana en què estrena categoria de pilot reserva. És l'home més sol·licitat a Nürburgring, però Alguersuari atén pacient totes les preguntes.

--Primer de tot, l'enhorabona.

--Gràcies, però vaja, jo no dono res per fet. Sé tot el que s'està publicant a Espanya i tot el que es diu al pàdoc, i m'afalaga, però per ara sóc el tercer pilot de l'equip, aquest és el meu lloc, encara no en sé res.

--Fins que la setmana que ve no ho anunciï l'equip.

--No ho sé. Jo faré el que faci l'equip, però només de ser aquí ja sóc molt feliç.

--¿Et sents preparat per ser pilot de fórmula 1?

--És difícil de dir, perquè òbviament no tinc ni els quilòmetres ni l'experiència suficients. Als 19 anys, em queda molt per fer, però jo crec que un pilot sempre està preparat per pilotar un cotxe i jo estic preparat per ser tercer pilot i per debutar quan sigui. Sigui el que sigui, m'hi posaré i ho faré, i si em diuen que he de córrer a Hongria, doncs hi correré. Crec que estic destinat per anar a la F-1.

--Però un debut a F-1 sense gaires quilòmetres d'entrenaments és una cosa molt seriosa.

--A un alt rendiment, sense experiència, és dicífil debutar o fer-ho bé en aquesta situació, però em sento molt capacitat, de cor, per pilotar un fórmula 1.

--¿Quants quilòmetres has rodat? Buemi en va completar 8.000 aquest hivern.

--Doncs no ho sé, 200 o 300, molt pocs, els que vaig fer a IDIADA (circuit de proves i homologació a Tarragona) i a Portimao, tres dies de test en total, un aquest any i un altre l'any passat. Aquest any no, perquè està prohibit fins que acabi la temporada i hi hagi tres dies de test a Barcelona per a pilots joves.

--¿Com t'imagines el debut?

--Jo m'imagino sempre a dalt del cotxe (riu). Òbviament m'agradaria fer-ho aviat, però no puc dir altra cosa que, per ara, sóc tercer pilot de Toro Rosso i Red Bull, aprenent tot el que pugui a dins i a fora del monoplaça. A mi m'agradaria entrar l'any que ve a Austràlia, amb rodatge i experiència, però s'ha de veure, perquè poden passar moltes coses.

--Repostatges exactes, un volant ple de comandaments, la ràdio, els enginyers...

--A això al cap i a la fi t'hi acostumes, jo crec que el més difícil del cotxe és el pneumàtic de Bridgestone, perquè no l'he portat mai, i sobretot amb diferents compostos, durs i tous... Hi ha moltes coses al cotxe que no controles, però el més complex potser són els pneumàtics, el seu feeling, la seva gestió. I el set up del cotxe, que lògicament és completament diferent del d'un World Series.

Notícies relacionades

--Sebastien Bourdais, l'home que substitueixes, va esclatar davant els periodistes divendres. ¿T'ha passat factura?

--Dijous vam sopar junts i bon rotllo.