Dones
Esplugues es prepara per a un 8-M ‘online’
L’únic acte de commemoració del Dia de les Dones serà la lectura del manifest, el mateix 8 de març

L’Ajuntament d’Esplugues (Baix Llobregat) es prepara per a la commemoració del Dia de les Dones el pròxim 8 de març. Aquest any, a causa de la pandèmia de la Covid-19, la immensa majoria d’actes seran en línia i només es farà de forma presencial la lectura del manifest del 8-M.
Els actes començaran el 3 de març amb la celebració del Consell de les Dones, però el dia central serà el mateix vuit de març amb la lectura del manifest institucional a les 12 del migdia a la plaça Santa Magdalena.
Aquell mateix dia es farà un taller sobre la història del 8 de març i una taula rodona sobre dones decisives combatent la pandèmia. Aquesta xerrada comptarà amb la participació de Toñi Moreno, dels Mossos d’Esquadra; Inma Nogués, metge del CAP Lluís Millet; Laura Roig, directora de l’institut Joanot Martorell, i María de Jorge, del restaurant El Raconet, juntament amb l’alcaldessa.
El dimecres 10 de març hi haurà una altra taula rodona amb el títol ‘La dona, motor de canvi en la Mediterrània’, que comptarà amb Zakia Mrin, membre del parlament marroquí; Míriam Hatibi, activista antiracista; Miss Raisa, activista i rapera; Oumaima Mhijir, emprendendora social, i Mariana Kanny Keita, artista africana.
Filtre d’Instagram i Facebook
Filtre d’Instagram i FacebookEl principal acte participatiu de commemoració del Dia de les Dones és un filtre per a ‘stories’ d’Instagram i Facebook anomenat ‘Esplugues Diu Prou’ i que es publicarà en els perfils de l’Ajuntament en aquestes xarxes socials.
Notícies relacionadesLa crida a la participació es basa a animar els usuaris a pujar a aquestes xarxes una fotografia amb el filtre i el ‘hashtag’ #EspluguesDiuProu. A més, des del consistori han comentat que «les persones que participin podran aconseguiran la mascareta #EspluguesDiuProu, que estarà disponible a la Casa Consistorial mostrant la publicació».
Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Ordre estatunidenc L'American Space de Barcelona perdrà la subvenció de Trump en no acatar la directiva contra la inclusió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Construcció i infraestructures José Elías trenca amb els germans Amodio i dimiteix com a vicepresident d'OHLA
- Innovador enfocament L’orina humana permetria produir fertilitzants sostenibles, segons un estudi de la UAB