Empresa

Udon preveu arribar als 100 establiments el 2020 i facturar 53 milions

Acabarà el 2017 amb més de 50 locals i obrirà a un ritme de 17 anuals fins al 2020

Per al 2018 ja té firmats contractes per obrir a Esplugues, Madrid, Sevilla i Torrejón de Ardoz

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / ESPLUGUES

La cadena de restaurants de menjar asiàtic Udon preveu duplicar la seva xarxa actual i arribar al centenar d'establiments el 2020, quan el volum de negoci ascendirà a 53 milions d'euros.

El cofundador d'Udon Jordi Pascual ha explicat que la companyia contempla finalitzar aquest exercici 2017 superant la cinquantena d'establiments, i el pla estratègic fixa entre 15 i 17 obertures anuals fins al 2020.

Pascual i el seu soci, Jordi Vidal, van obrir el primer establiment Udon el 2004 en el barri del Born de Barcelona, i actualment compta amb 45 establiments repartits per la majoria de la geografia espanyola i una plantilla integrada per 680 treballadors.

L'onertura més recent ha sigut la que s'ha materialitzat aquesta setmana a Santiago de Compostel·la i que suposa el primer establiment a Galícia d'aquesta cadena especialitzada en noodles, el protagonista de la seva carta.

Aquesta setmana vinent, el dia 22, Udon també s'estrenarà a les Canàries amb l'obertura d'un local a Las Palmas de Gran Canaria, que el seguirà un altre establiment a Santa Cruz de Tenerife el dia 30 de novembre, i ja fora de l'arxipèlag canari obrirà al desembre un altre restaurant a Castelló.

Per al 2018, la companyia ja té cinc contractes firmats a Madrid, Sevilla, Esplugues  i Torrejón de Ardoz, i el pla estratègic té posat el focus a augmentar la presència d'Udon a Andalusia, així com en altres comunitats on la cadena encara no té presència, com Astúries i Extremadura.

APOSTA PER LA FRANQUÍCIA

El gruix dels locals d'Udon són franquícia -només nou, vuit d'ells ubicats a Barcelona i un altre al barri madrileny de Chueca, són propis. "Tenim una xarxa de franquiciats molt consolidada, i molts d'ells ja són multifranquiciats", explica el cofundador d'Udon. 

Notícies relacionades

Cada establiment Udon suposa per al franquiciat una inversió aproximada d'uns 400.000 euros i crea una mitjana d'entre vuit i deu llocs de treball.

Udon va tancar l'exercici 2016 amb una facturació de 22 milions d'euros, i les previsions per a aquest 2017 són superar els 27 milions. "Creixerem gràcies a les noves obertures, però també estem augmentant les vendes en els locals existents, ja que registrem creixement a superfície comparable des de 2014", assegura Pascual.