Creixement digital
La pujada de l’Espanyol a les xarxes socials: top-100 i més de sis milions de seguidors
¿Qui és Fran Garagarza? De la furgoneta a l’Espanyol: el retrat del nou director esportiu periquito
La campanya més potent de l’Espanyol: els seus abonats pagaran la meitat a Segona

L’Espanyol ha patit una davallada amb el descens de l’equip a Segona, però el seguiment i l’interès pel club blanc-i-blau continua molt viu. Una prova d’això és una dada coneguda aquest dimarts: l’entitat catalana s’ha colat al rànquing dels 100 clubs de futbol amb més seguidors del món a les xarxes socials.
L’informe, elaborat per CIES Football Observatory, té en compte les plataformes Twitter, Facebook, Instagram i Tik Tok. El club blanc-i-blau se situa en la posició número 98, amb un total de 6.168.595 seguidors i continua «incrementant el seu fan base a les xarxes socials de manera imparable», segons explica el club a la nota.
Èxit a Tik Tok
A finals d’abril, l’Espanyol va assolir els cinc milions de seguidors les xarxes socials. La xifra ha continuat creixent i ja es depassen els sis milions, el que demostra la bona acollida de l’estratègia digital del club entre la comunitat i que s’estén a nous adeptes que no dubten a seguir les xarxes socials oficials de l’Espanyol.
⭐️ Ja som més de 𝟲 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗴𝘂𝗶𝗱𝗼𝗿𝘀 a les nostres xarxes socials!
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) 27 de junio de 2023
✅ L'#RCDE entra al rànquing mundial dels 𝟭𝟬𝟬 clubs de futbol amb més seguidors
Durant la temporada 2022-23, les xarxes socials periquites han crescut un 127,84%, amb un total de 3,5 milions de nous seguidors. En aquest sentit, és especialment significatiu l’augment a Tik Tok. La taxa de creixement relatiu d’aquesta plataforma ha sigut d’un 761%, amb un total de 2,2 milions de seguidors nous (2,5 en total).
Sinergies amb influencers
Es tracta d’un creixement molt notable gràcies al contingut que genera Espanyol Media per a les diferents xarxes socials. Els vídeos propis generats des del club s’adapten, cada vegada més, a les exigències de cada compte i la productivitat és més específica i adequada», explica l’Espanyol.
A més, la relació amb influencers de renom ha sigut clau en els bons resultats. Aquestes sinergies són imprescindibles en el pla traçat per l’Espanyol i una porta d’entrada per a nous mercats. Facebook, d’altra banda, ha mostrat també un gran creixement: 1.146.682 nous ‘followers’ durant el curs 2022-23.
Mercats estratègics
Notícies relacionadesParal·lelament, aquesta nova fita esmuny èxits importants per al club basats en la seva estratègia digital. D’una banda, s’ha incrementat notablement la fan base i es confirma el creixement de l’entitat internacionalment, amb més presència en mercats estratègics per a l’entitat.
El RCD Espanyol té molt clar el camí que ha de seguir i afronta els nous reptes amb l’«ambició de continuar ampliant la comunitat a xarxes socials», apunten a l’entitat blanc-i-blava. El següent objectiu és arribat aviat els set milions de seguidors apostant per continguts de qualitat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"