Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Trobarem a faltar els artistes de la Sala Dalmau i també els seus responsables"
La Sala Dalmau, instantes antes de la inauguración. / A. de Sanjuan
Ramon Casalé
Recentment, hem rebut la pèssima notícia de que la sala Dalmau tancarà les portes a finals d’any, després de 45 anys de plena activitat expositiva, deixant una mica més orfe el carrer Consell de Cent. Però a diferència d’altres galeries que han desaparegut o s’han traslladat a altres indrets de la ciutat, la Dalmau ho fa quan creu que la seva etapa ja ha cobert amb escreix els seus objectius, com haver mostrat l’obra d’artistes de renom com Joaquín Torres García, l’Escola de París -Alcalde, De la Serna, Bores, Lagar, Peinado, Hernando Viñes, Vilató Ruiz...-, del Taller Torres García -Ribeiro, Gurvich, Augusto Torres...- A més, d’altres artistes importants, cas de Le Corbusier -de qui només coneixíem la seva faceta com arquitecte-, Eugenio Granell, Jacint Salvadó, Joan Capella, Juan de Andrés.
Entretots
La galeria va ser fundada per Francesc Draper, l’any 1979. Està situada als baixos de l’edifici modernista de la Casa Lleó Morera. La seva filla Mariana, juntament amb els seus germans Cati i Lucas han continuat la tasca iniciada pel seu pare donant a conèixer des de les avantguardes històriques fins a creadors actuals.
No només trobarem a faltar el seu ampli elenc d’artistes, sinó també als responsables de la galeria per la seva professionalitat i simpatia, ja que sempre han estat molt a prop del públic visitant, explicant el treball i les característiques personals de cadascun dels artistes participants. Molta sort, família Draper en aquesta nova etapa que inicieu.
Participacions delslectors
"Han convertido la salud en una cuestión de mercado, la tendrá quien pueda pagarla"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena

