Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Cal que la taxa turística es destini a millorar les comunicacions i infraestructures"

JORDI OTiX / EPC
Raquel Xargay
Recentment, s’ha firmat l’acord per doblar la taxa turística i perquè una part es destini a polítiques d’habitatge. David Cid, portaveu parlamentari dels Comuns, va defensar l’augment amb la següent afirmació: "Una persona que ve a Catalunya pagant 400 o 500 euros per una nit d’hotel, pot pagar set euros més”.
Entretots
En primer lloc, aquesta és una afirmació totalment fora de lloc. O és que la classe baixa/mitja que s’allotja en apartaments, hotels o cases rurals, no té dret anar de vacances? Posem per exemple una família de quatre membres que vol passar un cap de setmana en un apartament a Barcelona; la taxa turística que ha de pagar actualment és de 50 euros, i amb la modificació passarà a pagar 100 euros. En la major part dels casos, la taxa serà més d’una cinquena part del cost de l’allotjament.
Si parlem fora de Barcelona, els municipis de Catalunya podran decidir si apliquen el recàrrec de 4 euros opcional per persona i nit. Per tant, això generarà competències entre municipis, de tal manera que abans de marxar de vacances, potser caldrà preguntar si aquell municipi té el recàrrec en detriment d’un altre que no el tingui.
El que s’aconsegueix és una discriminació al territori i afavoreix que els mateixos ciutadans passin les vacances fora de Catalunya per evitar aquests sobrecostos. En resum, no es pot seguir asfixiant econòmicament als ciutadans ja que tothom, d’una manera o una altra fa turisme.
En segon lloc, la taxa turística estava destinada a nodrir els Fons per al foment del turisme, és a dir, a la promoció turística, a la millora dels serveis de control sobre establiments turístics, al desenvolupament d’infraestructures i l’impuls del turisme sostenible.
Per tant, cal que la taxa turística mantingui l’essència original i es destini a millorar les comunicacions i infraestructures. O és que el transport públic funciona perfectament? O és que no necessitem infraestructures per pal·liar situacions de sequera com les que hem viscut?
Participacions delslectors
"España se desliza hacia el populismo y la sumisión"

Roger Sangenís Sant Just Desvern
"Els veïns de L' Hospitalet necessitem que la Guàrdia Urbana torni al carrer"
Miguel Torres L’ Hospitalet de Llobregat
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna
- Nadal Barcelona encendrà els llums de Nadal cinc dies abans que l’any passat amb un espectacle “molt entranyable”
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Kim Kardashian desafia tots els límits: la seva nova i provocadora tanga amb pèl púbic encén les xarxes
- Sense esport sota les bombes La guerra de Gaza enterra el futbol: «Vaig recuperar les samarretes del Barça dels meus fills després de rescatar-los de la runa»