Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Si els sistemes de recollida d'escombraries són automàtics, cal formar els ciutadans"
Contenedores inteligentes en Girona / El Periódico
Xavier Serra
Tenir unes ciutats més netes és un dels reptes que hem d'assolir. A Girona, per exemple, cal felicitar aquelles persones que fan la recollida selectiva amb un sentit exemplar de responsabilitat. He vist -i ara m'hi fixo molt més- ciutadans que, amb una cura gairebé quirúrgica, dipositen cada residu al contenidor correcte, el dia que toca, amb una delicadesa que recorda més a l’art d’embolicar un regal que a l’acte de llençar escombraries.
Entretots
Tanmateix, també he observat les dificultats que tenen moltes persones grans o veïns que es troben amb sistemes que massa sovint fallen. Fa poca estona he hagut d'ajudar -un cop més- a una senyora anciana que no se'n sortia: i era perquè no funcionava bé el dispositiu tot i haver identificat la targeta. Aquí hi ha tres aspectes clars: l’ajuntament no ha informat prou bé ni ha ofert el suport necessari; hi ha persones descuidades que no en fan un ús correcte; i, finalment, la major part de la ciutadania voldria fer-ho bé, per tenir una ciutat més neta i una recollida més raonable, econòmica i eficient.
Participacions delslectors
"Detrás de la palabra "inmigrante" hay historias que merecen ser escuchadas"
Carmen Luz Carbonell L' Hospitalet de Llobregat
"Algunos ciclistas siguen incumpliendo las normas en Collserola"
Andrés Saura Cerdanyola del Vallès
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Màxima pressió a l’Havana Els EUA sancionen el president de Cuba i el fill de Raúl Castro
- Controvèrsia La Casita de Bad Bunny
- Una activitat estratègica Robots, algoritmes i innovació social, en el focus
- gat adoptiu Una trama contra el PSOE
- Indústria militar als EUA Desenes de fabricants competeixen per fabricar drons per al Pentàgon

