"Carriles convertidos en piscinas por la fuerte lluvia"
Francisco Javier Pablos Sant Feliu de Llobregat
Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
instituto2ok
Oriol Dresaire
S’està convertint en un tabú parlar de la realitat del què passa en els instituts: violència i indisciplina creixent, manca d’autoritat, necessitats creixents, massa complexitat, aules i espais sobreocupats, massa patiment i estrès de tots els treballadors, alumnes que mai haurien d’estar escolaritzats en un institut normal perquè no volen estudiar i contribueixen de manera important a destrossar la convivència (inclusió sí, però no d’una manera absoluta; el Departament d’Educació hauria d’oferir-los una educació diferent en unes instal·lacions només per a ells), etcètera. Gestionar tantíssima complexitat resulta del tot impossible.
Entretots
No només fan falta més recursos humans i materials, també són necessàries altres solucions. Al meu entendre, una de molt important seria fer la meitat de l’educació presencial i l’altra meitat virtual, d’aquesta manera a les aules només hi hauria 15 alumnes, hi hauria més tranquil·litat, a casa els alumnes podrien preparar-se millor els continguts i a l’aula podrien rebre una atenció més personalitzada, hi hauria un major domini de la tecnologia, i en general hi hauria més facilitat per gestionar el dia a dia en els instituts.
És vital i urgent per a l’educació secundària obligatòria trobar solucions, la realitat és massa dura, difícil i complexa.
Participacions delslectors
Francisco Javier Pablos Sant Feliu de Llobregat
Guillermo Moya Esplugues de Llobregat
Mésdebats
el problema de la vivenda