Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Recordant Salvador Allende"
joan masdemont serra
Era l’onze de setembre de 1973 quan els colpistes comandats pel general Pinochet varen bombardejar el Palau de la Moneda, residència del president Allende, culminant així el cop d’Estat contra el govern legítim de Xile.
Entretots
El president Allende va resistir fins el final però, veient que tot estava perdut, i abans de rendir-se o exiliar-se, va optar pel suïcidi. Trist final.
Allende era metge cirurgià de professió, polític de vocació i, durant 3 anys, president de Xile. Era d’ideologia marxista, fet que no interessava els Estats Units, que temia que aquesta doctrina política s’estengués a altres països.
No sé si l’aplicació dels seus principis hauria estat positiva o negativa pel seu país que, per cert, estava travessant moments difícils social i econòmicament, però res justificava un aixecament militar i encara menys la intervenció nord-americana, amb el president Richard Nixon i el seecretari d’Estat, Henry Kissinger, donant-li suport i finançant-lo.
D’aquesta manera, va començar la dictadura de Pinochet i, amb ell, els Estats Units varen guanyar un fidel aliat.
Participacions delslectors
"I si donar sang també servís per prevenir en salut?"
Ricard Franco Sant Joan Despí
"Logros de madres, herencia de hijas"
Suso Liste Santiago de Compostela (La Coruña)
Mésdebats
- Supermercats L’origen del nom de Mercadona: ni 'mercat' ni 'dona'
- Sense embuts Barcelona llança ‘Poca Vergonya’, la campanya que assenyala els incívics al carrer
- Entrena a la pista de ball La festa runner més multitudinària de Barcelona: 900 corredors de marxa (literal) a la discoteca Sutton
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- La història real de la calçotada a Catalunya: tot va començar per un descuit

