Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"S'ha perdut la cultura de la reparació"
Antonio Yus
Ara que s’acosta la Setmana del Medi Ambient, és quan cal pensar localment per actuar globalment contra els problemes mediambientals que afecten tot el món. Així mateix, diàriament llencem massa coses a la brossa (incloent objectes reutilitzables després de reparar-los) i malauradament s’ha perdut la cultura de la reparació i a establiments on els serveis de reparació postvenda gairebé han desaparegut, obligant-nos, indirectament, a comprar aparells nous, amenaçant un futur sostenible i una economia circular.
Entretots
Noves iniciatives al respecte són els anomenats ‘Repair Cafès’, llocs on es fan beures i sobretot es reparen objectes amb eines i materials disponibles i grups de voluntaris/es amb coneixements i habilitats (convidant també gent sense res a reparar per fer un beure, fer d’ajudant o inspirar-se amb noves idees extretes de llibres de reparació a taules de lectura). És una iniciativa sorgida de l’activista mediambiental Martine Postma, que va organitzar amb èxit el primer ‘Repair Cafè’ l’any 2009 a Amsterdam.
Posteriorment, va crear la Fundació Repair Cafè International per assistir a voluntariat que organitza ‘Repair Cafès’ arreu del món. Així mateix, aquests voluntaris també visiten centres educatius per fer classes de reparació i conviden a reparadors professionals. Així s’aprèn a mirar els objectes d’una altra forma i se’ls dona nou valor, així com reconèixer la gent amb coneixements tècnics, usant els artefactes per més temps i requerint menys matèries primes i energia per fabricar nous productes i reduir les emissions de CO2, sent també útil contra els problemes de les cadenes globals de subministraments.
Tanmateix, iniciatives com aquesta es podrien estendre com a matèria educativa dins l’ètica o ciències naturals. Perquè hi ha maneres de contribuir a demostrar que un altre model és possible enmig d’aquest sistema consumista.
Participacions delslectors
"No usemos ChatGPT para autodiagnosticarnos"
Nayeli Martínez La Vall d'en Bas
"¿Qué está pasando con la política y la justicia de este país?"
Fernando Guerrero Cornellà de Llobregat
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Erotisme i emocions Xavier Serrano, sexòleg: “Tots tenim una certa neurosi sexual”
- ciclisme Vingegaard supera el tràmit i ja mira cap a les Dolomites
- eleccions imminents Riquelme ja opta oficialment a presidir el Madrid
- la llista de luis de la fUENTE Eric Garcia i Gonzalo lluiten per entrar a la llista del Mundial
