Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La importància de la geografia quan es construeix en zones inundables"

Íñigo Roy
Antonio Yus
Les recents inundacions a València han demostrat la incompetència política per gestionar temes tan importants com els desastres naturals, però també la mala bava de sectors de tot l’espectre polític que busquen fer llenya de l’arbre caigut per rascar vots, diners, poder i protagonisme mentre fugen d’estudi passant-se la responsabilitat els uns als altres.
Entretots
Però també s’ha vist la simbiosi que hi ha entre mala gestió política, canvi climàtic, dècades d’urbanisme salvatge, caòtic i mal planificat per beneficiar una minoria especuladora, amb la connivència política i sobretot, manca de manteniment d’infraestructures i lleres dels rius mentre es dediquen milions d’euros per subvencionar la tauromàquia i projectes megalòmans no rendibles i grans consumidors de recursos naturals i públics.
Novament s’ha demostrat la importància de la geografia amb el fet que el 90% del sòl de la 'zona zero' de la DANA de Valencia està ‘artificialitzat’ amb habitatges, polígons industrials o àrees comercials causant que l’aigua no dreni i baixi més ràpid, per haver construït en zones inundables sols pensant en el benefici immediat, en detriment de la tradició històrica agrícola de l’anomenada ‘horta mediterrània’, causant la pèrdua de la sobirania alimentària.
Cal reflexionar sobre la urgència d’una adequada ordenació territorial perquè és el mateix medi ambient que ensenya que la manca de respecte cap a aquest i la manca de manteniment de les infraestructures fa que en realitat estats capitalistes com els EEUU siguin gegants amb peus de fang front la memòria de l’aigua, les forces de la naturalesa i les recents marees espontànies de solidaritat humana amb el desastre de Valencia. Potser encara no tot està perdut.
Participacions delslectors
Rèplica municipal: "L'ajuntament no tancarà el Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalbán"
Raquel Abad Departament de Comunicació Districte de Sarrià - Sant Gervasi
"Gracias a la Generalitat por su respeto a los bomberos fallecidos"
Vicente Jorge Rodríguez L' Hospitalet de Llobregat
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant