Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Els drets de la ciutadania no han de quedar en 'stand by' entre eleccions"

educacion
Xavier Serra
Fa pocs dies vam anar amb els alumnes de primer d'ESO de l'institut, els més joves, a conèixer millor l’Ajuntament de Girona i fer una acurada anàlisi de les semblances i diferències entre alguns barris del centre de la ciutat, a la riba dreta (barri vell) i l’esquerra (Mercadal) de l’Onyar.
Entretots
Va estar ben profitós, però el que potser em va interessar més va ser el fet de ser rebuts pel Defensor de la Ciutadania de Girona, el senyor Ramon Llorente.
Li hem d’agrair com va explicar no només els fonaments i el perquè de la seva feina i encàrrec, sinó també les respostes a allò que els més joves necessiten saber i entendre millor: que tots som corresponsables de la convivència a la ciutat, i que hem d’adquirir aquelles virtuts i competències cíviques que la facin possible ara i en el futur.
Certament, a una ciutat -i més amb els mitjans digitals actuals i amb persones assenyades a les institucions que escolten a la gent- s’hi pot viure molt bé, ben atesos i fent sentir, quan cal, el nostre parer o les queixes. I no només en períodes electorals, sinó en el dia a dia. Els drets de les persones no han de quedar en stand by entre elecció i elecció.
Participacions delslectors
"A la Ronda de Sant Antoni no s’ha respectat el pla aprovat pel veïnat"
M. Teresa Lozano Integrant del col.lectiu Sant Antoni vol Conviure
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"