Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"El populisme s’alimenta del malestar i de la desconfiança envers les institucions"
La alcaldesa de Ripoll y diputada del Parlament, Sílvia Orriols (Aliança Catalana). / Rafa Garrido / Acn
Anna Mayor
En els darrers anys, hem vist com els discursos populistes han anat guanyant espai a la política, tant a escala estatal com catalana. Partits com Vox o Aliança Catalana representen dues cares d’un mateix fenomen: la simplificació de problemes complexos mitjançant missatges contundents i emocions fortes. El populisme s’alimenta del malestar i de la desconfiança envers les institucions.
Entretots
Davant d’una societat cansada de promeses incomplertes i d’una política sovint allunyada de la realitat quotidiana, aquests moviments ofereixen respostes fàcils i culpables clars. El risc és que, en aquesta cerca de certeses, es debiliti el debat democràtic i s’imposi el relat de la por i del rebuig. Cal reivindicar una política que escolti, però també que argumenti, que expliqui la complexitat sense caure en l’eslògan.
Els reptes socials, econòmics i ambientals que afrontem no es poden resoldre amb consignes simples, sinó amb consens, diàleg i responsabilitat. No es tracta de negar el malestar, sinó de canalitzar-lo cap a propostes constructives. Només així podrem frenar el creixement d’un populisme que, sota l’aparença de proximitat, amaga sovint divisió i simplificació.
Participacions delslectors
"COP-30 en Brasil: reducir el consumo de 8.200 millones de personas"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
"Tengo la sensación de que la independencia judicial se resquebraja"
Valentín Rodríguez Palos de la Frontera (Huelva)
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Infraestructures clau a Catalunya El Govern preveu tres noves estacions d’AVE i dues grans línies de tren interiors
- Estratègia 2025-2050 Catalunya dissenya la seva xarxa ferroviària del futur: tres noves estacions AVE, empresa pública de trens i dos grans eixos que reordenen el mapa
- INFORME DE LA CAMBRA DE COMERÇ I LA DIPUTACIÓ La IA sacseja les oficines i destrueix en dos anys 2.700 llocs de treball a BCN
- Comissió Europea Espanya, entre els països amb una pressió migratòria "desproporcionada"
- El fenomen de ‘lux’ L’Escolania es defensa per cantar en castellà en el disc de Rosalía
- Raquel Leirós i Ánxela Soto, expertes en salut: “Tot allò que fas abans d’anar a dormir afecta el teu descans i el dia següent”
- Les finances del club Un informe impulsat per Vilajoana apunta que el Barça és el club més endeutat de la història del futbol europeu
- Nova cartografia Catalunya amplia un 30% les seves zones amb risc d'inundació: hi ha 170 quilòmetres més en risc
- Judici al fiscal general El fiscal general nega haver fet arribar «a persona aliena a la fiscalia» el correu en què González admetia dos delictes
- Control emocional La psicología feminista visibiliza las formas más sutiles del machismo

