Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Només triomfen les persones que viuen en coherència amb el seu ésser"
Pareja abrazandose. / Pixnio
Cesca Barti
Sempre he pensat que, a la llarga, només triomfen de veritat les persones nobles, sinceres i netes d’intenció. Aquelles que saben qui són, que reconeixen les pròpies febleses i no les amaguem darrere de màscares. Les que no manipulem, no enganyem i vivim, amb totes les contradiccions inevitables, en una certa coherència amb el nostre ésser.
Entretots
Aquelles que trepitgen, calculen, utilitzen i practiquen el cinisme com si fos una virtut, ja van pagant el preu mentre caminen. El paguen amb el temps malgastat intentant fotre els altres, amb l’energia consumida en l’art de l’engany, amb la renúncia lenta a la llibertat interior. Viure així és viure encadenat: al maquiavel·lisme, a la sospita, a la por que algú els torni la moneda.
Potser guanyen batalles menors, però perden allò essencial: la possibilitat de viure sense trampes, sense comèdia, sense haver de justificar-se davant del mirall. I això, al capdavall, és una derrota molt més pregona que qualsevol fracàs visible.
Participacions delslectors
"Para que haya corruptos tiene que haber corruptores"
José Franco Llinars del Vallès
"De solterona a mujer feliz que elige sin compromiso"
Silvia Gurrea Santa Coloma de Gramenet
"Tinc un pis que podria llogar però em fa por l’ocupació i la desprotecció"
Sílvia Bach Sant Vicenç de Montalt
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Una exquisidesa El restaurant de Catalunya on pots menjar un menú amb estrella Michelin per menys de 50 euros
- La Vuelta a Espanya Paula Blasi: així és la ciclista catalana d’Esplugues que aspira a guanyar la Vuelta
- Ciclisme Paula Blasi fa història a l’Angliru i conquereix la Vuelta a Espanya
- Vaga de docents Junqueras avisa Illa que si Trapero no dimiteix «haurà de cessar-lo»: «Infiltrar policies en assemblees de mestres no té sentit»
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes


