Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Només triomfen les persones que viuen en coherència amb el seu ésser"
Pareja abrazandose. / Pixnio
Cesca Barti
Sempre he pensat que, a la llarga, només triomfen de veritat les persones nobles, sinceres i netes d’intenció. Aquelles que saben qui són, que reconeixen les pròpies febleses i no les amaguem darrere de màscares. Les que no manipulem, no enganyem i vivim, amb totes les contradiccions inevitables, en una certa coherència amb el nostre ésser.
Entretots
Aquelles que trepitgen, calculen, utilitzen i practiquen el cinisme com si fos una virtut, ja van pagant el preu mentre caminen. El paguen amb el temps malgastat intentant fotre els altres, amb l’energia consumida en l’art de l’engany, amb la renúncia lenta a la llibertat interior. Viure així és viure encadenat: al maquiavel·lisme, a la sospita, a la por que algú els torni la moneda.
Potser guanyen batalles menors, però perden allò essencial: la possibilitat de viure sense trampes, sense comèdia, sense haver de justificar-se davant del mirall. I això, al capdavall, és una derrota molt més pregona que qualsevol fracàs visible.
Participacions delslectors
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Crisi ferroviària Junqueras demana la dimissió de la consellera Paneque i del ministre Puente pel caos a Rodalies
- 50 anys d’agressions El sacerdot jesuïta Peris, abusador confés de nens catalans i bolivians, no serà jutjat
- Tragèdia ferroviària Accident de trens d’Adamuz: la col·lisió que va convertir un diumenge qualsevol en una ferida col·lectiva
- Temporal hivernal Les millors imatges de la nevada que la borrasca Ingrid ha deixat aquest dissabte a Catalunya
- Entendre-hi més La síndrome de les ‘superdones’: ¿per què l’èxit professional fa que fracassin en l’amor?
