Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Només triomfen les persones que viuen en coherència amb el seu ésser"
Pareja abrazandose. / Pixnio
Cesca Barti
Sempre he pensat que, a la llarga, només triomfen de veritat les persones nobles, sinceres i netes d’intenció. Aquelles que saben qui són, que reconeixen les pròpies febleses i no les amaguem darrere de màscares. Les que no manipulem, no enganyem i vivim, amb totes les contradiccions inevitables, en una certa coherència amb el nostre ésser.
Entretots
Aquelles que trepitgen, calculen, utilitzen i practiquen el cinisme com si fos una virtut, ja van pagant el preu mentre caminen. El paguen amb el temps malgastat intentant fotre els altres, amb l’energia consumida en l’art de l’engany, amb la renúncia lenta a la llibertat interior. Viure així és viure encadenat: al maquiavel·lisme, a la sospita, a la por que algú els torni la moneda.
Potser guanyen batalles menors, però perden allò essencial: la possibilitat de viure sense trampes, sense comèdia, sense haver de justificar-se davant del mirall. I això, al capdavall, és una derrota molt més pregona que qualsevol fracàs visible.
Participacions delslectors
"Font tiene carisma cero, mientras que a Laporta le sobra"
Carlos Javier Grané Sant Vicenç dels Horts
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Animació Netflix confirma la seqüela de 'KPop Demon Hunters' després de l’èxit de la primera entrega
- Carrera viral d’obstacles El parc de jocs extrem per a adults de Cornellà
- Estratègia industrial Markus Haupt, CEO de Seat: «No tenim prevista una reducció de plantilla per assolir objectius de rendibilitat»
- Castells La diada de Sant Fèlix 2026 ja té les quatre caps de cartell: Verds, Joves, Vella i Jove de Tarragona
- Allau mortal Simulacre d’accident d’esquí fora pista a La Molina
