BÚSTIA CIUTADANA
Un curt accés a la C-17
La línia contínua de l'enllaç de Lliçà de Vall només deixa 50 metres per entrar a l'autovia
Hi ha 300 metres que Ferran Hervàs (jubilat de 67 anys de Lliçà de Vall) té entre cella i cella. Són els pertanyents a l'enllaç de la C-17 des de Lliçà de Vall, municipi del Vallès Oriental. Ferran Hervàs va contactar amb EL PERIÓDICO dues vegades en els últims anys per denunciar que dels 350 metres que té la recta d'incorporació, hi ha una línia contínua de 300 metres que impedeix l'accés, de manera que només es pot efectuar l'entrada en els últims 50 metres. I encara que les dues vegades les seves denúncies van ser publicades, ara torna a la càrrega perquè no troba "cap motiu que justifiqui aquest mal fer". ¿És possible modificar la pintura per donar més marge a l'operació? Sílvia Oliva, del Departament de Territori i Sostenibilitat, explica que "la incorporació no es pot efectuar abans perquè la calçada lateral té una bifurcació de continuïtat cap a un polígon". Per Hervàs, el problema no és tan sols la falta de metres per entrar a l'autovia d'una forma segura. El curt accés "coincideix amb un petit canvi de rasant que dificulta l'operació", afirma el lector. Sílvia Oliva replica que l'administració "considera que el canvi de rasant no suposa un risc perquè hi ha visibilitat suficient". La C-17, també denominada autovia de l’Ametlla, uneix Barcelona i Ripoll. En els 95 quilòmetres de longitud que té aquesta carretera, hi ha cabuda per a 36 enllaços. El més pròxim a l'accés des de Lliçà de Vall és l'entrada de la BV-1432 procedent de Granollers. Aquest és un altre dels motius que dóna Territori i Sostenibilitat per no modificar la pintura, ja que aquest enllaç "ha de distanciar-se al màxim possible de la incorporació també a la C-17 de la via procedent de Granollers". Ferran Hervàs creu que és un problema senzill i necessari d'arreglar, ja que aquests 50 metres no són suficients perquè els conductors tinguin temps d'incorporar-se a la C-17 de forma segura. I com que l'espai s'acaba ràpidament, "al final et veus obligat a frenar, i en ocasions entres en una autovia en primera, quan els cotxes que ja hi circulen van a 90 quilòmetres per hora". Un perill. Envia'ns la teva denúncia o queixa aquí.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada