BÚSTIA CIUTADANA
Un curt accés a la C-17
La línia contínua de l'enllaç de Lliçà de Vall només deixa 50 metres per entrar a l'autovia
Hi ha 300 metres que Ferran Hervàs (jubilat de 67 anys de Lliçà de Vall) té entre cella i cella. Són els pertanyents a l'enllaç de la C-17 des de Lliçà de Vall, municipi del Vallès Oriental. Ferran Hervàs va contactar amb EL PERIÓDICO dues vegades en els últims anys per denunciar que dels 350 metres que té la recta d'incorporació, hi ha una línia contínua de 300 metres que impedeix l'accés, de manera que només es pot efectuar l'entrada en els últims 50 metres. I encara que les dues vegades les seves denúncies van ser publicades, ara torna a la càrrega perquè no troba "cap motiu que justifiqui aquest mal fer". ¿És possible modificar la pintura per donar més marge a l'operació? Sílvia Oliva, del Departament de Territori i Sostenibilitat, explica que "la incorporació no es pot efectuar abans perquè la calçada lateral té una bifurcació de continuïtat cap a un polígon". Per Hervàs, el problema no és tan sols la falta de metres per entrar a l'autovia d'una forma segura. El curt accés "coincideix amb un petit canvi de rasant que dificulta l'operació", afirma el lector. Sílvia Oliva replica que l'administració "considera que el canvi de rasant no suposa un risc perquè hi ha visibilitat suficient". La C-17, també denominada autovia de l’Ametlla, uneix Barcelona i Ripoll. En els 95 quilòmetres de longitud que té aquesta carretera, hi ha cabuda per a 36 enllaços. El més pròxim a l'accés des de Lliçà de Vall és l'entrada de la BV-1432 procedent de Granollers. Aquest és un altre dels motius que dóna Territori i Sostenibilitat per no modificar la pintura, ja que aquest enllaç "ha de distanciar-se al màxim possible de la incorporació també a la C-17 de la via procedent de Granollers". Ferran Hervàs creu que és un problema senzill i necessari d'arreglar, ja que aquests 50 metres no són suficients perquè els conductors tinguin temps d'incorporar-se a la C-17 de forma segura. I com que l'espai s'acaba ràpidament, "al final et veus obligat a frenar, i en ocasions entres en una autovia en primera, quan els cotxes que ja hi circulen van a 90 quilòmetres per hora". Un perill. Envia'ns la teva denúncia o queixa aquí.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos