després de la Covid-19

Figueres dissenya un pla estratègic per atreure turistes aquest estiu

L'Ajuntament organitzarà un esdeveniment cultural permanent dos dies a la setmana

53344588 60

53344588 60

2
Es llegeix en minuts
Paola García

L’Ajuntament de Figueres ha presentat un Pla Estratègic de Turisme amb 15 mesures enfocades a reactivar l’economia i el turisme de la ciutat aquest estiu, després de la crisi sanitària provocada pel coronavirus. «No sabem quan començarà la temporada turística, i en funció d’això ens adaptarem, però la idea és posar en marxa aquestes mesures a mitjans de juny», va indicar el regidor de Turisme, Alfonso Martínez, en la primera roda de premsa presencial després de l’estat d’alarma. 

L’estratègia turística del govern coincideix amb la que ja s’estava plantejant des de l’àrea que lidera Martínez, «només canvien els tempos d’aplicar aquestes mesures», ha detallat el regidor. El pressupost que es preveu destinar és un total de 332.105,24 euros. El lema sota el qual s’engloben aquestes mesures és ‘Figueres. La ciutat de l’Empordà’ i, tal com ha destacat l’alcaldessa Agnès Lladó, «més enllà d’accions concretes de reclam, són accions que ens posicionaran com a ciutat». L’alcaldessa ha reivindicat en diverses ocasions la necessitat de «creure’ns que som una destinació turística», informa Emporda.info.

Un dels aspectes que es destacaran per fer-ho és la baixa afectació de la Covid-19 al territori: «demostrar aquest aspecte de seguretat serà un signe d’identitat post-Covid», va detallar Martínez. Entre les accions presentades destaca la creació del Figueres Convention Bureau per a l’any 2021. La proposta del Patronat de Turisme de la Costa Brava mira de potenciar Figueres com a destinació de congressos, seminaris i jornades, perquè «tenim un dels equipaments més grans de les comarques de Girona, com és el Teatre jardí que podria rebre congressos d’importants dimensions», va dir el regidor.

Figueres, a la ‘Xarxa de ciutats AVE’

D’altra banda, la incorporació de Figueres a la ‘Xarxa de ciutats AVE’, una xarxa nacional que suposarà un «impuls importantíssim», ha definit Alfonso Martínez, per una ciutat que «és la primera i l’última ciutat de l’Estat».

Una de les apostes més importants per dinamitzar la ciutat a l’estiu i aconseguir mantenir un equilibri entre captar turistes i no fer actes multitudinaris, serà convetir-la en un «espectacle visual permanent». El regidor ha avançat que promouran un «petit esdeveniment que es pugui veure durant dos dies a la setmana i permeti dinamitzar la ciutat». Com a novetat, també destaca la dotació de preus públics a l’oferta turística de la ciutat, ja que «ho fan totes les ciutats i fins ara no es feia», explica el regidor. Pensen principalment en les rutes turístiques i els preus seran de 4 euros; 2,5 euros el preu reduït; i gratuït per als menors de 10 anys.

Notícies relacionades

A més, es preveu fer una destacada campanya de promoció en els mitjans de comunicació; elaborar un vídeo turístic; modernitzar la pàgina web; potenciar les rutes turístiques i els paquets enogastronòmics; promocionar el Castell de Sant Ferran; i instal·lar el nom de Figueres a la plaça de Tramuntana.

 

Temes:

Figueres Turisme