REOBERTURA TURÍSTICA
La Cerdanya reobre els refugis de muntanya sense barcelonins
Malniu i la Feixa serveixen els primers menjars a visitants locals durant el primer cap de setmana oberts després del confinament

whatsapp-image-2020-05-25-at-171227
Els veïns de la Cerdanya i el Pirineu han permès als refugis de muntanya viure el primer cap de setmana d’obertura després del confinament. La prohibició vigent de moure’s de regió sanitària a tot Catalunya fa que encara siguin tan sols els pirinencs els que puguin accedir a aquesta oferta turística i esportiva. En aquest primer cap de setmana d’activitat, els refugis han omplert les primeres taules per menjar i han permès als seus gestors reactivar una maquinària turística que, segons han remarcat a ‘Regió 7’, diari del Grup Prensa Ibérica, no arribarà al ple funcionament fins que s’aixequin les barreres de les regions sanitàries.
Al refugi de la Feixa, al municipi de Ger, Marta Junyent va obrir els finestrons a primera hora per començar a preparar menjars. Després de l’hivern i el confinament, tenia prou reserves per omplir les taules de l’exterior. Catorze persones dissabte i 11 diumenge que, seguint els requisits de la fase 1, podien utilitzar l’establiment per menjar però no els entorns per fer-hi esport, tret que fossin federats o de Ger. Un embolic normatiu que a partir de la fase 2 s’anirà alleugerint.
Notícies relacionadesTots els clients provenien de la Cerdanya i altres punts del Pirineu i fins i tot alguns visitaven el refugi per primera vegada: «Hi ha molta gent que m’ha escrit i m’ha dit que vol venir; ara és l’excusa per conèixer millor el territori propi», apuntava la Marta. De moment tan sols obrirà els caps de setmana per servir menjars o també entre setmana i per dormir amb reserva prèvia i si es tracta de nuclis familiars. En aquest sentit, l’actual situació és una oportunitat per a les famílies de poder disfrutar en exclusivitat del refugi: «Em fa il·lusió que la gent vagi venint cada vegada més; de fet, jo ja puc obrir per dormir, el que passa és que el nostre refugi és de 12 places i tan sols agafarem grups familiars perquè no podem mantenir la distància de seguretat dintre».
A pocs quilòmetres de la Feixa, al refugi de Malniu, a la muntanya de Meranges, Jordi Torras també va viure dissabte la primera jornada de treball. El popular refugi que dona accés al llac del Malniu va rebre excursionistes i, també, clients que hi van pujar a dinar. En el seu servei de restauració va atendre unes vint persones, també de la regió sanitària. Per a Torras, «ara és el moment d’obrir els caps de setmana i de posar a punt el refugi per poder anar adaptant-nos al progrés de cada fase de desescalada».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»