27 maig 2020

Anar al contingut

XAVIER CAMPS, GERENT DE BYTEMASTER

«El client demana traçabilitat i informació»

Bytemaster ha desenvolupat un nou 'software' per a la digitalització logística

«El client demana traçabilitat i informació»

El 1994, Bytemaster neix a fi de digitalitzar el sector industrial. ¿Com ha canviat des d’aleshores? 

–El canvi tecnològic ha sigut determinant en el desenvolupament industrial. Per exemple, el cost del processar un byte d’informació ha disminuït 60 vegades en els últims 10 anys, així com l’accés a l’amplada de banda, que ha disminuït més de 40 vegades. La reducció de costos en la tecnologia ha permès al sector industrial accedir a l’automatització de les seves operacions de manera molt competitiva, cosa que ha transformat el sector per sempre.

¿Quin paper ha tingut Bytemaster en aquesta transformació?

–Vam ser un dels primers partners tecnològics d’Espanya a oferir a partir del 2000 serveis en model SaaS, apostant per una oferta de serveis al núvol tant en l’àmbit de software com d’infraestructura i de comunicacions. Vam entendre la tecnologia com un vehicle que podia aportar avantatge competitiu als nostres clients, però sense que ells perdessin el focus en el seu model de negoci.

¿Quins són els reptes que afronta al sector logístic? 

–Pel seu paper clau en l’e-commerce  i la globalització, el sector s’enfronta al repte de controlar eficientment el flux d’informació de la manera en què han controlat el flux del transport fins ara. Els clients demanen als operadors logístics uns nivells de traçabilitat i informació que sense la tecnologia serien impossibles. Per això, nosaltres oferim als nostres clients una plataforma tecnològica en format cloud amb un ERP «_b first», que cobreix de manera integral totes les operacions del seu negoci.

¿Com els ha ajudat BBVA en la seva trajectòria?

–El BBVA és un excel·lent aparador de la «revolució digital». La seva web i aplicació mòbil són intuïtives, de fàcil ús, àgils i segures, amb totes les opcions que podríem necessitar, incloent els detalls de qualsevol operació. I l’atenció personalitzada dels gestors és excepcional.

¿En quina manera està Bytemaster apostant per un sector logístic més sostenible?

–La digitalització de les operacions en un sector bastant burocràtic com el logístic suposa sens dubte en un augment de l’eficiència operativa i, per tant, en models de negoci més sostenibles. A través de la digitalització no només col·laborem per un món sense paper, sinó que també en una sèrie de desplaçaments innecessaris. Això a través de la connectivitat digital amb la resta de l’ecosistema logístic i amb solucions d’optimització de rutes, per exemple.

Temes: Empreses BBVA