Anar al contingut

MARIA ÀNGELS RIALS, PROPIETÀRIA D'OLI MIGJORN

Patrocina:

«Hem de ser sostenibles per deixar un llegat a les generacions venidores»

«Recuperem varietats autòctones, utilitzem energies renovables i gestionem partint del territori»

Víctor Fúser

«Hem de ser sostenibles per deixar un llegat a les generacions venidores»

-Oli Migjorn produeix oli d’oliva extra verge de manera ecològica. ¿Com definiria el seu sabor i característiques organolèptiques?

-La característica més destacada de l’oli d’oliva arbequina és el seu alt percentatge d’àcid oleic, amb la qual cosa contribueix a reduir el colesterol dolent i augmentar-ne el bo. Un altre element característic és que es tracta d’un oli dolç, és a dir, no té cap regust amarg. Algun oli d’arbequina pot picar al coll, però simplement és un indicador que és fresc. També conté un alt percentatge d’àcid poliinsaturat, fet que li aporta aromes afruitades.

-Aposten per la sostenibilitat i el territori, recuperant varietats d’oliveres autòctones. ¿Quina importància creu que tenen els valors en una empresa en el dia d’avui?

-Qualsevol empresa, gran, mitjana o petita, i amb projecció de futur, ha d’apostar per la sostenibilitat si vol deixar un llegat a les generacions venidores, i ha de trobar un equilibri entre els valors econòmics i el medi ambient. La sostenibilitat, en el nostre cas, passa per la recuperació de varietats autòctones adaptades a la terra, per l’aposta per les energies renovables i per una gestió conforme amb les necessitats del territori.

-¿Com es pot continuar avançant cap a un consum de proximitat i km 0?

-Els productes de proximitat o de km 0 s’han de potenciar, ja que són productes frescos i respectuosos amb el medi ambient i contribueixen a la creació d’ocupació local. A més, aquests productes han de complir amb les normatives locals vigents, tant a la seva producció com en la seva distribució i venda. Això dona al consumidor una garantia de qualitat.

-Vostè també és propietària de Semen Cardona, dedicada a la inseminació artificial porcina. ¿Quines diferències i similituds diria que hi ha entre la gestió empresarial de les dues empreses?

La similitud és que les dues empreses van començar des de zero, amb molt esforç i amb pocs recolzaments. Semen Cardona té ja un recorregut de 30 anys i és coneguda en l’àmbit porcí, tant a Espanya com a l’estranger. És una empresa ja consolidada. En canvi, Migjorn encara està en la fase d’implantació.

El negoci de producció de dosis seminals té una competència limitada, a diferència de la producció d’oli d’oliva, que és un negoci de costos. Migjorn, en aquest cas, treballa en una zona poc productiva, de manera que la competència en aquest àmbit és molt agressiva.

-¿Com l’ha ajudat treballar amb un banc com BBVA al llarg de la seva carrera?

-BBVA és una entitat amb un gran equip humà que sempre ha estat al nostre costat, mostrant-se pròxima i accessible. Ens sentim còmodes i agraïts, ja que sempre ha recolzat els nostres projectes.