Anar al contingut

FOCUS EN LA SOSTENIBILITAT

Sea2see i B·Come són els guanyadors de la cinquena edició del 080 Investor Day

Les dues empreses guardonades estan centrades en el medi ambient i en la reducció de l'impacte ambiental

L'esdeveniment va impulsar la relació entre 'start-ups' i dissenyadors de la indústria de la moda amb inversors internacionals

Anna Solà

Sea2see i B·Come són els guanyadors de la cinquena edició del 080 Investor Day

Domenec_Fernandez

Les empreses especialitzades en productes sostenibles Sea2see i B·Come van ser els projectes guanyadors del 080 Investor Day5th Fash Tech International Investment Forum, celebrat el dimecres 26 passat al Recinte Modernista de Sant Pau.

Aquest espai va acollir la cinquena edició d’aquest esdeveniment de ‘networking’ impulsat per Seed&Click i 080 Barcelona Fashion en què les ‘start-ups’ de la indústria de la moda i dissenyadors de moda emergents tant a Espanya com a Europa van poder entrar en contacte amb inversors internacionals. En el cas d’aquesta edició, els participants van arribar de França i Polònia, a més d’Espanya, interessats en el “gran talent creatiu de Barcelona, capaç de competir en els mercats globals amb més ambició”, tal com va afirmar Juan Álvarez de Lara, CEO de Seed&Click.

Aquest esdeveniment es beneficia a més del marc incomparable de la 080 Barcelona Fashion, que està tenint lloc precisament al Recinte Modernista de Sant Pau entre el 25 i el 28 de juny.

Els guanyadors

L’esdeveniment va distingir dues empreses centrades en la sostenibilitat i en la minimització de l’impacte ambiental del sector de la moda en el medi ambient. En la categoria Raising Brand, ideada per impulsar dissenyadors i marques emergents locals, la marca guanyadora va ser Sea2see, de François van den Abeele, dedicada a la fabricació d’ulleres graduades i de sol amb plàstic recollit del mar.

En la categoria Fash Tech Start-up, que premia empreses tecnològiques de nova creació relacionades amb la indústria de la moda, l’empresa guanyadora va ser B·Come, d’Anna Cañadell i Alba Garcia, dedicada a analitzar la traçabilitat i l’impacte ambiental de diferents peces de roba per promocionar una producció més respectuosa amb el medi ambient.

Un jurat d’experts va ser el responsable d’escollir els guanyadors, que han obtingut premis valorats en 100.000 euros en serveis de les empreses ‘partners’ del 080 Investor Day: McCann, Amazon Web Services, Baker McKenzie, 4YFN, Grup Zeta i ESADE Creapolis.

El jurat popular, a través de les xarxes socials, també ha escollit un guanyador de cada categoria. Els guanyadors del reconeixement Social Media Awards van ser Lia Swimwear, de Julia Jové, centrada en el disseny i la fabricació de vestits de bany de dona, en la categoria Raising Brand, i B·Come ha repetit distinció en Fash Tech Start-up.

Valor afegit

080 Investor Day va comptar també amb l’experiència de Burak Cakmak, degà de moda de la Universitat Parsons Design de Nova York, que va oferir la ponència ‘Redefining Fashion Industry in the 21st century’, centrada en la sostenibilitat, la disrupció, la localització del consumidor en el centre del comerç i el desenvolupament de teixits sostenibles, temes tractats directament en l’esdeveniment. Juan Álvarez de Lara va incidir especialment en aquest aspecte: "En aquesta 5a edició de l’Investor Day queda confirmada la transformació de la indústria de la moda cap a nous reptes tecnològics, creatius i d’innovació. Es pot destacar que la sostenibilitat i l’ètica estan impregnant tota la cadena de valor de la indústria, permetent una revolució cap a la sostenibilitat”.

L’esdeveniment va ser impulsat per Seed&Click, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, la Generalitat de Catalunya, 080 Barcelona Fashion i Acció. També hi han col·laborat entitats com ara aquestes: Padcelona, Barcelona Activa, FashionUnited, Demium Start-Ups, LaSalle Technova, Barcelona Tech City, UPF Business Shuttle, Wayra, Toulouse Business School, Esade, London College of Fashion, Plus Value, Aeban, Eban i Fashion Network.

Temes: Moda