Cita amb les urnes
Eleccions 23J: dates del sorteig de les meses electorals i terminis per saber si m’ha tocat
Vot per correu: com i quan sol·licitar-lo per a les eleccions generals del 23J
Feijóo no tindria assegurada la Moncloa amb el resultat de les municipals: així quedarien les generals a cada província
Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya 2023

En vista de les eleccions generals del 23 de juliol, arriba una data clau: el sorteig de les meses electorals. Molts espanyols estan pendents dels resultats, que arribaran per correu postal, ja que d’això en depenen les seves vacances d’estiu.
Els membres de les meses electorals s’escullen per sorteig en totes les eleccions i aquests sortejos se solen fer un mes abans de la data dels comicis. En el cas de les eleccions del 23 de juliol, es farà entre els dies 24 i 28 de juny, tal com marca l’article 26 de la Llei del règim electoral general (LOREG).
En els dies posteriors al sorteig, els ciutadans elegits per ser a la mesa electoral rebran una carta al seu domicili amb la notificació del càrrec. A tot tardar, la rebran el divendres 30 de juny si els carters no tenen cap imprevist.
L’única manera de saber si a algú li ha tocat ser membre d’una mesa electoral és rebre aquesta carta, per això molts es fan la següent pregunta: ¿Què passa si no et localitzen per anar una mesa electoral el 23J?
La notificació l’entregarà el carter o, en alguns casos, un agent de policia. Si aquest moment la persona interessada no és a casa, rebrà un avís per anar a recollir la carta a una oficina física de Correus.
A la carta ve detallada la informació sobre el lloc que s’haurà d’ocupar, fins i tot si s’és suplent a la mesa electoral, així com les instruccions per saber el que s’ha de fer durant la jornada electoral.
Notícies relacionadesAquest sorteig es fa entre la totalitat de persones censades que tinguin menys de 70 anys i sàpiguen llegir i escriure, si bé a partir dels 65 anys es podrà manifestar la renúncia en el termini de 7 dies. En queden excloses les persones que arribin a la majoria d’edat en el termini comprès entre la formació de les llistes de votants i la votació.
Entre altres característiques, el president de la mesa haurà de tenir el títol de batxillerat o el de formació professional de segon grau o, subsidiàriament, el de graduat escolar o equivalent, i es designaran dos suplents per cada persona que formi part de la mesa electoral (dos per cada vocal, i dos suplents més per al president o presidenta de la mesa).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»