ELECCIONS AL PARLAMENT
Albiach frena la sagnia dels comuns
La solvent campanya de la candidata manté els escons després de dues caigudes
El resultat a Catalunya dona aire a Iglesias després de les clatellades basca i gallega
«Que ningú es presenti a la investidura sense tenir els recolzaments. No estem per a investidures ‘fake’«

Des que l’espai històric del PSUC i ICV es va reencarnar en els comuns, l’objectiu del ‘colauisme’ és trencar el matrimoni de conveniència d’ERC i els hereus de Convergència. El problema és que a cada elecció perdien escons amb què poder temptar els republicans, que mentre hi hagi majoria independentista al Parlament tenen complicat canviar de parella de ball. Tot i que no ha aconseguit que En Comú Podem assolís el doble dígit, la solvent campanya de Jéssica Albiach ha permès frenar la caiguda i mantenir els vuit diputats, una cosa que alleuja tant Ada Colau com Pablo Iglesias.
Després dels mals resultats a les autonòmiques del País Basc i Galícia, que el seu referent català mantingui el seu pes parlamentari també dona aire al vicepresident espanyol, que havia arriscat en campanya marcant distàncies amb els seus companys d’Executiu al considerar «exiliat» Carles Puigdemont.
Notícies relacionades«Molts volien que desapareguéssim i hem demostrat que som un espai sòlid i fort. Estem convençuts que aquest és un primer pas i no ens conformarem; a partir d’aquí a créixer, ampliar i avançar», ha destacat Albiach. Havent salvat els mobles en escons (tot i que amb 130.000 vots menys), els comuns saben que el somni de tornar a la Generalitat una dècada després sembla molt llunyà. Tenen clar que no pensen sumar-se al front ampli que proposava Pere Aragonès mentre en ell hi hagi postconvergents. I el tripartit somiat pel ‘colauisme’ és un pacte aritmèticament possible però políticament inviable, ja que ni a PSC ni ERC hi creuen.
Els socialistes els oferiran intentar formar a la Generalitat un govern com el de la Moncloa, tot i que la majoria independentista ho faria impossible. «El govern d’esquerres és possible i imparable, tard o d’hora arribarà. Farem tot el que estigui a les nostres mans. Aquest dilluns trucaré a Salvador Illa i a Pere Aragonès perquè deixin els vetos estèrils», ha comentat Albiach, preguntant-se «per què Catalunya no mereix un govern d’esquerres com el d’Espanya i Barcelona». A tots dos la líder morada els ha llançat un advertència. «Que ningú es presenti a una investidura sense tenir els recolzaments. No estem per a investidures ‘fake’«, ha assestat amb contundència.
- L’home que ‘va predir’ l’apagada
- Estalvi Un milionari revela quina és la manera d’estalviar amb un salari baix
- Les renovables generaven el 74% de l’electricitat en el moment de la fallada
- Investigació Així era la «casa dels horrors» d’Oviedo: els tres germans alliberats, d’entre 8 i 10 anys, no anaven a classe, dormien en bressols i portaven tres mascaretes posades
- Efemèride Blanquejar Hitler 80 anys després
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible
- FESTIVAL DEL 26 DE JUNY AL 4 D’AGOST El Grec obre etapa amb Leticia Martín al davant i aposta per més música i teatre