Camí de les urnes
Cs equipara l’independentisme amb els seguidors de Trump que van assaltar el Capitoli
«Si al PSC li surten els números pactarà amb els èmuls de Trump a Catalunya», etziba Carrizosa
Arrimadas carrega contra ERC, JxCat i comuns per «no condemnar» la protesta a les portes del Parlament i assegura que no ho fan «perquè en el fons legitimen aquests atacs violents»
Ciutadans ha presentat aquest dilluns un nou espot de campanya amb què pretén erigir-se com el dic de contenció a l’independentisme equiparant les mobilitzacions postsentència del procés amb l’assalt al Capitoli en mans dels seguidors de Trump. El presidenciable taronja, Carlos Carrizosa, ha recordat el polèmic «pressioneu, pressioneu» del llavors president Quim Torra a membres dels CDR i l’ha acusat d’encoratjar manifestacions com la que va envoltar el Parlament l’1 d’octubre del 2018, unes protestes que ha equiparat amb les que hi va haver el 6 de gener del 2021 a Washington. «Si al PSC li surten els números pactaran amb els èmuls de Trump a Catalunya», ha etzibat.
«Les comparacions són tremendes. El Capitoli va tenir el resultat de morts. Per sort, no s’assembla en això gràcies que els Mossos que no van deixar entrar al Parlament», ha dit per via telemàtica la dirigent del partit, Inés Arrimadas. Així mateix, ha criticat a ERC, a JxCat i a En Comú Podem «no haver condemnat aquest atac al Parlament»: «Es van negar a condemnar aquest assalt perquè en el fons legitimen aquests atacs violents», ha reblat.
Notícies relacionadesArrimadas ha tornat a matisar que el que és comparable és l’«actitud» de Torra i Trump, però que a Catalunya afortunadament no hi va haver morts, però als Estats Units desgraciadament, sí. «Si alguna cosa ens ha demostrat l’assalt al Capitoli és que la democràcia és fràgil. És una planta que cal regar cada dia», ha continuat, abans de sentenciar que «lluitar per la llibertat sempre és difícil, però val molt la pena».
Des de Brussel·les, l’eurodiputat Jordi Cañas ha defensat que els independentistes «amb un oceà pel mig calquen les mateixes accions» que els nord-americans «donant lliçons de demòcrates». «La dignitat és el que vau demostrar el 2017 amb la fermesa i la defensa dels valors democràtics», ha conclòs.
- Alerta sanitària La verola del mico preocupa els metges: «Fa por, molta por»
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: Paròdia de Chanel i TV-3 amb Orfidal
- Assetjament escolar Un any del suïcidi de la Kira: «La nostra vida es va acabar llavors»
- ‘Mamarazzis’ «La infanta Cristina està més que soltera, ha deixat la vida de casada enrere»
- A partir del setembre Calendari escolar 2022-2023 a Catalunya: aquestes són les dates clau del curs
- Endèmica de l’Àfrica Verola del mico a Espanya: Sanitat n’alerta després d’haver detectat vuit casos a Madrid
- Ocupació pública Aquests són els criteris que exigirà la Generalitat per a l’estabilització d’interins
- Tendències a l’abril L’alça de preus s’acarnissa ara amb la vivenda
- El laberint català El Parlament Europeu no valida les credencials de Puigdemont, Comín, Ponsatí i Solé
- Assetjament escolar Un any del suïcidi de la Kira: «La nostra vida es va acabar llavors»