ELECCIONS CATALANES
Pedro Sánchez «Espanya estima Catalunya»
El president del Govern compara els independentistes amb Trump.
Illa demana als socialistes que no esperin al 14-F i votin ja per correu
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha demostrat aquest dissabte de nou a Tarragona que les campanyes electorals disparen l’emotivitat dels líders polítics. «Espanya estima Catalunya, Espanya necessita Catalunya», va dir el secretari general del PSOE, en un acte en recolzament del candidat socialista a presidir la Generalitat, Salvador Illa.
A la segona de les cinc visites a Catalunya que té previstes per a aquesta campanya, Sánchez va deixar clar quina serà la idea motor dels socialistes en aquestes dues setmanes: Illa representa el «retrobament» entre catalans, el punt final a una etapa de «crispació» marcada pel procés independentista.
«La dificultat de la convivència, de la possibilitat de conviure en pau, amb respecte i amor, per sobre de les idees, no és només un problema de Catalunya, és d’Espanya. Espanya ho ha patit molt, durant dècades, per les enormes ferides que hem patit com a país. Espanya estima Catalunya, Espanya necessita Catalunya. I estic segur que la Catalunya real, la de tots, sent el mateix», ha dit el president del Govern a Tarragona.
L’única opció de canvi
Sánchez ha remarcat que la campanya electoral ha començat amb atacs des de gairebé tots els partits al candidat socialista. I ho va aprofitar per apuntalar la mateixa idea, que Illa representa «l’única possibilitat de canvi real» contra la confrontació: «El camp de l’immobilisme l’habiten uns quants partits amb sigles diferents que comparteixen sectarisme i crispació, que somien en aniquilar-se. ‘Tots contra Illa’ és el seu programa electoral. ¿Per què serà? Viuen de la bronca, de la decadència. Nosaltres volem el contrari, una Catalunya sense revenges, de retrobament,» ha afirmat.
En la mateixa línia, el president del Govern ha vinculat a l’independentisme, sense citar-lo, amb l’expresident dels Estats Units, Donald Trump, i ha augurat que també perdrà el poder a Catalunya. «El món s’acaba de desfer d’un president dels EUA grotesc, que va arribar a arriscar la democràcia més poderosa del planeta. Els que han copiat la via trumpista, la mentida, la divisió i l’atac a les institucions, tindran el mateix destí», va afirmar.
Illa promet fugir de la trinxera
Notícies relacionadesD’altra banda, el candidat del PSC també va insistir en aquests plantejaments quan va recordar que «hi ha qui es va atrevir a dir» que els socialistes no tenien cabuda a la seva terra. «¿I per què ha durat tant aquesta política de trinxera? Perquè és còmoda. Jo fujo d’això, cal dialogar per aconseguir acords», ha afirmat Illa, que ha promès que la seva divisa serà, si arriba a president, «no enganyar i no dividir». «Estem a favor de Catalunya i no anirem contra ningú. Volem una etapa sense bàndols, deixar enrere aquests anys inútils,» ha afegit.
Tant Illa com Sánchez han fet especial recalcament en la conveniència dels catalans a triar el vot per correu en aquestes eleccions, marcades per la pandèmia de coronavirus. «Voteu per correu, voteu ja, voteu de manera massiva, no espereu més, per començar a canviar la Catalunya que volem. El canvi és possible i no podem perdre ni un minut més», ha demanat el candidat del PSC. «El vot per correu ha sigut als EUA la palanca del canvi i estic convençut de què podria ser-ho també a Catalunya. Responguem a aquest ‘Tots contra Illa’ amb el nostre vot», ha reblat el president del Govern.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- La reforma de l’administració catalana El Govern planteja incloure currículums, IA i tests psicotècnics en les oposicions
- II Fòrum empresarial Peralada Pere Padrosa: "Les plataformes de transport que promovem a Europa aporten valor a la transició energètica"
- Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes reclamen càmeres de videovigilància a les zones comunes
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- A tres setmanes del judici Oriol Pujol veu «vergonyant» haver tingut diners a Andorra i diu que per al seu pare podria ser «bastant mortal» acudir físicament al judici
- Necrològica Mor Bárbara Jankavski, coneguda com la ‘Barbie humana’, als 31 anys
