CONFERÈNCIES I DEBATS
El Palau Macaya de Fundació La Caixa aborda la problemàtica de l’emancipació juvenil
L’acte pretén donar claus sobre la situació de l’emancipació dels joves al nostre país que, segons dades dels organitzadors, és una de les més tardanes d’Europa

Dins de cicle de conferències Reptes Socials, el Palau Macaya de la Fundació La Caixa presenta la conferència: Les difícils emancipacions. Tallar el cordó umbilical, organitzat per Francesc Torralba, filòsof i teòleg i que estarà a càrrec de Carles Feixa, catedràtic d’Antropologia Social de la UPF i Caterina Riba, professora i investigadora de la UVIC-UCC, que comptaran, amb el suport de Marc Garrell i Clara Montesinos, així com de Jordi Palou, director de la Carta de la Pau dirigida a l’ONU i d’Alícia Aguilera, directora de l’Oficina de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona.
Es tracta d’enfocar la vida precària com a objecte de reflexió, d’analitzar la situació dels mil·lennistes i dels joves preparats i qualificats que no aconsegueixen situar-se amb estabilitat social i econòmica, en un escenari on joves filòsofs reflexionen sobre les seves condicions i sobre per què no funciona l’ascensor social.
Perspectiva i responsabilitats
Aquesta trobada digital té l’objectiu de fer una anàlisi del fenomen de l’emancipació, una noció polisèmica que inclou, a més del factor econòmic i social, la maduresa psicològica per implementar-la. Segons informen els organitzadors, en un món caracteritzat per la incertesa i la precarietat, l’emancipació es planteja com una veritable utopia per a molts joves. Al nostre país, aquesta emancipació és de les més tardanes d’Europa i, a més, reversible. ¿Quines solucions poden proposar-se perquè l’emancipació dels joves no sigui una missió impossible? ¿Quina responsabilitat en tenen les empreses i quina les administracions públiques?
Notícies relacionadesLa conferència es podrà seguir en streaming avui 18 de gener a les 18.30 hores a través de la plataforma digital que s’ha habilitat a l’efecte.
Buscant explicacions
El cicle de conferències s’ha dividit diferents cites, en les quals es donaran alguns elements que permetin entendre la situació de precarietat que viuen els més joves i que explicaria la seva dificultat per a l’emancipació.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA