Alimentació
Vall Companys va facturar quasi el mateix i va guanyar un 15% més el 2024
Valls Companys - Gruo agroalimentari /
Vall Companys torna a tancar un altre exercici amb uns números de rècord, tot i que el quadre resplendeixi una mica menys que el de l’any anterior. El grup alimentari amb seu a Lleida va facturar 4.163 milions d’euros el 2024, amb prou feines un 0,3% més davant el 40% més que vorejaven l’any anterior. Els guanys van créixer de manera més notable, a l’incrementar un 15% el benefici net (279 milions d’euros), però torna a ser un percentatge més discret que el registrat el 2023.
La companyia compta amb unes 2.000 granges entre les porcines i les avícoles, gairebé 20 plantes sumant les que tracten producte boví, i produeix més de 850.000 tones de carn, a més del negoci de la distribució i en la indústria farinaire. Gairebé la meitat dels ingressos venen del negoci del porcí, una mica menys d’una quarta part del pollastre i un 15% de la farina.
"Aquesta xifra de negocis situa la companyia en una posició de referència en el sector de l’alimentació a Espanya, juntament amb altres empreses d’origen nacional i altres d’origen internacional", remarca en un comunicat el principal productor porcí d’Espanya i Europa.
Adquisicions
Fonts de la firma expliquen l’estancament en les vendes amb qüestions circumstancials o amb la mida a què ha arribat al grup. Es refereixen al fet que les empreses comprades el 2024 (Montesano, a les Canàries; Ganadería Casaseca, a Castella i Lleó; Comercial Vera, a les Balears, i Paletas Marpa, al País Valencià) són més petites que les adquirides en anys anteriors. A més, el preu de cotització del porcí a Mercolleida va ser inferior al del 2023.
Pel que fa a la millora del benefici net, el grup l’associa a "la capacitat de tenir uns costos de producció més competitius que els preus de llotja, una política de cobertures estratègica en la contractació de les matèries primeres d’alimentació animal i de l’energia i l’aprofitament de sinergies comercials".
- La nova ordenança municipal Tarragona exigirà el català a la retolació de nous comerços i estudia ajudes econòmiques
- Ús social del català Tarragona impulsarà al juny una Taula pel Català inspirada en el model de Terrassa
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
