Equipament
Inversió de 13 milions al port per millorar el control fronterer
El Puerto sufragará los 25 millones de la reurbanización del entorno /
El Consell de Ministres donarà llum verda avui a un acord marc per dotar el Port de Barcelona d’un nou equipament automatitzat de control fronterer, amb una inversió pròxima als 13 milions d’euros, segons va poder saber EL PERIÓDICO. La mesura, impulsada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, forma part de l’aplicació de la nova normativa europea sobre vigilància de fronteres exteriors als ports de titularitat estatal.
En concret, el projecte permetrà posar en marxa el Sistema Europeu d’Entrades i Sortides (EES) i el Sistema Europeu d’Informació i Autorització de Viatges (ETIAS). L’EES substituirà el tradicional segellament de passaports per un registre electrònic comú que emmagatzemarà entrades i sortides de viatgers procedents de tercers països, tant d’aquells que necessitin visat de curta estada com dels que estiguin exempts d’aquest requisit. Aquest sistema permetrà controlar amb més precisió la durada de les estades i contribuirà a detectar possibles excessos de temps, a més de reforçar la lluita contra delictes greus i l’amenaça terrorista.
Adaptar les terminals
Notícies relacionadesPerquè la nova operativa funcioni serà necessària la compra i instal·lació de portes automàtiques ABC, quioscos d’autoservei, tauletes de verificació, càmeres de videovigilància, plafons de senyalització digital i barreres físiques per canalitzar el pas de viatgers. A més, s’adaptaran els espais de les terminals de creuers C, E, G i H i de ferris Contradic i F2, garantint així un trànsit més àgil i segur.
Aquesta partida forma part del Pla d’Empresa 2025 pactat entre l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) i Ports de l’Estat, que depèn de Transports, inclòs dins del pla d’inversions 2024-2028 del port. Les actuacions previstes podran acollir-se a més a fons europeus.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong, baixa contra l’Atlètic per un procés febril
- Imprudència mèdica Condemnats a penes de presó dos metges que es van deixar una tovallola a l’abdomen d’una pacient
- Funció Pública La Generalitat traurà 542 places addicionals de funcionari aquest any, la meitat dels quals de Bombers
- FISCALITAT Hisenda ajorna Verifactu fins al 2027 i dona un respir a més de 3,5 milions de pimes i autònoms
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
