Infraestructures
El corredor mediterrani arriba al 83% d’execució: 800 km en obres i termini de dos anys per unir Almeria amb França
El ministre Óscar Puente destaca que el corredor mediterrani ja té el 83% del seu traçat en fase final o en obres, amb 800 km en execució, i permetrà viatjar d’Almeria a la frontera francesa sense passar per Madrid en només dos anys

Fotografía de archivo de obras en el recorrido del Corredor Maditerraneo /
El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va defensar aquest dijous al Cercle d’Economia la importància estratègica del Corredor Mediterrani, assegurant que aquesta infraestructura ferroviària estarà operativa per a passatgers entre Almeria i la frontera francesa en el termini de dos anys, tot i que amb certes limitacions inicials en trams com el túnel passant de València.
Puente va destacar l’impuls decisiu que el projecte ha pres des del 2018, remarcant que «llavors, el 60% del corredor ni tan sols comptava amb estudis previs», mentre queavui «el 100% ja està en fase de projecte o d’obra, i el 83% en execució o finalitzat». Només l’any passat es van executar 1.300 milions d’euros al corredor i el 2025 es preveu arribar als 1.600 milions.
El ministre va assenyalar que el corredor mediterrani no només consolidarà la competitivitat del transport de mercaderies –amb un exemple concret en la futura ampliació ferroviària del port de València que permetrà retirar de les carreteres uns 1.000 camions diaris– sinó que s’ha convertit en «un corredor estratègic per a la seguretat i defensa a la Unió Europea», cosa que garanteix, segons va afirmar, el seu finançament i blindatge davant eventuals canvis polítics.
Notícies relacionadesPuente va aprofitar per recordar la rellevància econòmica de Catalunya en aquest context: «sense una Catalunya ben connectada, Espanya no pot competir», va dir, al·ludint a raons geogràfiques, demogràfiques i industrials. A més, va defensar la inversió sostinguda en infraestructures durant els últims anys com a motor per consolidar el creixement econòmic i la millora de la productivitat que viu Espanya.
Finalment, va remarcar l’oportunitat que suposa per al teixit tecnològic i logístic català la pròxima aprovació de la llei de mobilitat sostenible, vinculada també a fons europeus, que facilitarà l’obertura de nous mercats digitals i fomentarà la innovació en el sector.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- El gran repte d’Arrieta
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum