Infraestructures

El corredor mediterrani arriba al 83% d’execució: 800 km en obres i termini de dos anys per unir Almeria amb França

El ministre Óscar Puente destaca que el corredor mediterrani ja té el 83% del seu traçat en fase final o en obres, amb 800 km en execució, i permetrà viatjar d’Almeria a la frontera francesa sense passar per Madrid en només dos anys

Fotografía de archivo de obras en el recorrido del Corredor  Maditerraneo

Fotografía de archivo de obras en el recorrido del Corredor Maditerraneo / EP

1
Es llegeix en minuts
Natàlia Ríos
Natàlia Ríos

Cap de la secció d'Economia.

ver +

El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va defensar aquest dijous al Cercle d’Economia la importància estratègica del Corredor Mediterrani, assegurant que aquesta infraestructura ferroviària estarà operativa per a passatgers entre Almeria i la frontera francesa en el termini de dos anys, tot i que amb certes limitacions inicials en trams com el túnel passant de València.

Puente va destacar l’impuls decisiu que el projecte ha pres des del 2018, remarcant que «llavors, el 60% del corredor ni tan sols comptava amb estudis previs», mentre queavui «el 100% ja està en fase de projecte o d’obra, i el 83% en execució o finalitzat». Només l’any passat es van executar 1.300 milions d’euros al corredor i el 2025 es preveu arribar als 1.600 milions.

El ministre va assenyalar que el corredor mediterrani no només consolidarà la competitivitat del transport de mercaderies –amb un exemple concret en la futura ampliació ferroviària del port de València que permetrà retirar de les carreteres uns 1.000 camions diaris– sinó que s’ha convertit en «un corredor estratègic per a la seguretat i defensa a la Unió Europea», cosa que garanteix, segons va afirmar, el seu finançament i blindatge davant eventuals canvis polítics.

Notícies relacionades

Puente va aprofitar per recordar la rellevància econòmica de Catalunya en aquest context: «sense una Catalunya ben connectada, Espanya no pot competir», va dir, al·ludint a raons geogràfiques, demogràfiques i industrials. A més, va defensar la inversió sostinguda en infraestructures durant els últims anys com a motor per consolidar el creixement econòmic i la millora de la productivitat que viu Espanya.

Finalment, va remarcar l’oportunitat que suposa per al teixit tecnològic i logístic català la pròxima aprovació de la llei de mobilitat sostenible, vinculada també a fons europeus, que facilitarà l’obertura de nous mercats digitals i fomentarà la innovació en el sector.