La indústria vol augmentar la producció un 40% fins al 2070

La indústria vol augmentar la producció un 40% fins al 2070
1
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

L’edat mitjana dels agricultors espanyols, dels que són titulars d’explotacions agràries, es troba en l’actualitat en els 62 anys. I això és un problema, "un problema greu per mantenir Espanya com la potència agroalimentària que és i per al futur de la indústria que elabora aliments a partir de la matèria primera que produeixen aquests agricultors". La reflexió la va fer ahir la directora d’EIT Food South, Begoña Pérez Villarreal, en el marc de la jornada sobre Food&Beverage, que va congregar gairebé 600 assistents a l’escola de negocis IESE de Barcelona.

Notícies relacionades

La sostenibilitat del sector primari, dels agricultors, ramaders i pescadors, és, doncs, un element clau per a un sector que d’aquí 45 anys, en un context de canvi climàtic, haurà d’estar produint un 40% més que ara per poder donar menjar a la població mundial. "I per a això necessitarà millores tecnològiques que li permetin desenvolupar una agricultura de precisió i impulsar la productivitat", va indicar en aquest sentit Randy Jagt, soci de la consultora Deloitte Global. "Això passarà, a més, per una reducció d’emissions contaminants, per la restauració del patrimoni natural, per la implantació de sistemes de circularitat en l’alimentació i perquè els consumidors facin eleccions sostenibles en les seves dietes", va afegir aquest expert en l’alimentació del futur.

A Espanya, segons es va poder constatar en les sessions del Food&Beverage, ja s’estan començant a fer coses. "Totes les mesures que s’adopten per a la reducció de l’impacte ambiental, com els consums d’aigua, de llum o d’emissions, estan anant també al compte de resultats de les empreses", va destacar Ignacio Silva, director general de DeOleo, l’empresa que produeix, entre altres marques, els olis Carbonell. I és que, va reblar Silva, "la sostenibilitat té un efecte multiplicador, les empreses que respecten el medi ambient es venen millor, i això ja no és greenwashing, perquè aquest no genera valor", va dir.