L’entitat defensa que el Govern imposi dures condicions al BBVA
Oliu demana a l’Executiu que, després del dictamen de Competència, sigui "clar" sobre si aprovarà la fusió entre els dos bancs si l’opa tira endavant
Hores després d’admetre per primera vegada en públic que el més probable és que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) imposi condicions suaus a l’oferta de compra (opa) del BBVA, el Sabadell va mostrar també per primera vegada de manera clara i meridiana la seva confiança que el Govern faci descarrilar l’operació. Així, el seu president, Josep Oliu, va afirmar que l’Executiu "té arguments" per posar-li serioses objeccions: "El Govern ha de pensar si aquesta és una operació que convé o no al país per diferents motius: el creixement, el crèdit, la competència, les pimes i l’equilibri territorial". O dit d’una altra manera, l’Executiu "té a les seves mans vetllar per l’equilibri en el sistema financer del país".
L’escenari considerat central ara com ara és que la CNMC acabi aprovant la integració a finals de març o a principis d’abril amb uns compromisos o condicions més importants que les 14 propostes presentades al principi pel BBVA, però que serien acceptables per al banc. El Sabadell va demanar a l’organisme que condicioni l’opa al fet que el seu rival vengui negoci de pimes i pagaments, particularment a Catalunya i el País Valencià. Però sabedor que és més que improbable, confia que, després del dictamen de Competència, l’Executiu imposi unes dures condicions addicionals a l’operació que facin al BBVA llançar la tovallola o que, en cas que aquest seguís endavant, provoquin que els accionistes del banc català rebutgin l’oferta de compra.
En una trobada amb la premsa prèvia a la junta d’accionistes de l’entitat, Oliu va donar proves d’això: "La CNMC fa la seva feina, que és vetllar per la competència. I el Govern ha de fer la seva, que és vetllar pel bé comú i el futur d’Espanya". En aquesta línia, el banquer es va mostrar confiat que el Consell de Ministres valori el "mal que l’operació pot fer en regions fonamentals com Catalunya, el País Valencià i la Regió de Múrcia". Així mateix, va demanar a l’Executiu que, quan es pronunciï després del dictamen de Competència, també sigui "clar" sobre si aprovarà la fusió entre els dos bancs, en cas que l’opa tirés endavant.
En la mateixa línia es va manifestar el conseller delegat, César González-Bueno, que va afirmar que l’operació "posa en perill el benestar a Espanya perquè afecta el 70% del seu teixit industrial i productiu, que són les pimes, i a més ho fa de manera que no és reparable" perquè la competència que es perdria no es podria recuperar. El país, va argumentar, necessita que hi hagi quatre grans bancs com existeixen actualment i que no es converteixin en tres, "i com que és un tema de bé comú, algú hauria d’establir unes condicions mínimes perquè això es preservés".
L’executiu, així mateix, va tornar a mostrar-se crític amb la CNMC. La seva assumpció que l’organisme emetrà un dictamen favorable al BBVA, va assegurar, no es basa en una comunicació directa, sinó que hi han hagut "filtracions importants". Si es confirma, va afegir, serà "una pena", perquè les condicions que imposarà a l’operació seran "insuficients" i no s’hauran consultat amb les 79 associacions empresarials i sindicals que l’organisme no va deixar personar-se en el procediment.
Notícies relacionadesEl retorn de la seu social
Oliu, a més, es va referir al retorn de la seu social del banc a Sabadell. "Cada any deia que no sabia quines condicions s’havien de donar, però que no es donaven. Ara dic que no sé quines eren, però sé que es van donar", va fer broma abans d’afirmar que els "astres estaven a favor" de fer un trasllat que "des de fa temps" volia fer. "Les circumstàncies rares que van provocar el trasllat (pel procés) ja feia temps que no es donaven, però ara es van donar les circumstàncies que poguessin fer comprensible per als nostres clients tornar", va afegir.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Medi ambient El Govern fitxa l’assessoria del port de Rotterdam per al Prat
- RESTAURACIÓ Les terrasses de la plaça del Sol podran obrir fins a la una
- Smart City Congress L’ús compartit de bicicletes genera 305 milions anuals
- Mobilitat Ferrocarrils preveu superar Rodalies en viatgers en cinc anys
