Funció pública. Addicional al 2%
Augment del 0,5% en el sou dels funcionaris
El Govern aprovarà una pujada addicional del 0,5% en el sou dels més de tres milions de funcionaris, amb efectes retroactius des de l’1 de gener del 2024, en virtut de l’acord marc per a l’Administració del Segle XXI firmat amb els sindicats CCOO i UGT per al període 2022-2024. Sumant aquest 0,5% a la pujada del 2% que va experimentar el salari dels empleats públics el 2024, l’increment retributiu total per a l’exercici esmentat arribarà al 2,5%. La vicepresidenta primera del Govern i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va dir al seu dia que aquesta pujada addicional del 0,5%, que estava condicionada a l’evolució de la inflació, s’aprovaria aquest gener, però referit a l’exercici 2024, tot i que fonts del seu departament han traslladat a l’agència Europa Press que encara no s’ha establert una data.
El Govern va firmar amb aquests dos sindicats un increment salarial per als empleats públics del 2% per al 2024, més un 0,5% addicional si la suma de la variació de l’IPC harmonitzat del 2022, 2023 i 2024 superava l’augment retributiu fix aplicat durant els anys indicats (8%). D’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’IPCA del 2022 va ser del 5,5%, mentre que el del 2023 va acabar en el 3,3% i el de 2024, en el 2,8%, de manera que supera el límit fixat per aplicar aquesta pujada addicional del 0,5%.
Així, el Consell de Ministres haurà d’aprovar pròximament aquest 0,5% addicional perquè el salari dels empleats públics pugi en el conjunt del 2024 un 2,5%. Aquesta xifra és tres dècimes inferior a la dada d’inflació amb què es va tancar el 2024, que va ser del 2,8%, segons va confirmar ahir l’INE.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
